Menu

TERAPIA PEDAGOGICZNA

 

 

Proponowane działania z zakresu terapii pedagogicznej:

Środa 14.04.2021

 

Ćwiczenia rozwijające ogólne sprawności ruchowe i sprawności manualne:

 

Cele: dziecko: rozwija sprawność ruchową,

                        doskonali i rozwija sprawność manualną,

                        ćwiczy w zakresie umiejętności grafomotorycznych

                        rozwija wyobraźnię i kreatywność,

 

Przebieg zajęć:

  1. Powitanie: witamy się różnymi częściami ciała.
  2. Zabawa ruchowa w formie opowieści ruchowej „ Wiosenny spacer” z wykorzystaniem elementów ćwiczeń naprzemiennych. ( używając wyobraźni przenosimy się z dzieckiem na łąkę lub do lasu i zbieramy prawą ręką z drzewa po lewej stronie listeczki lub lewą ręką zrywamy kwiatki po stronie prawej itp.)
  3. Zabawa z muzyką. Malowanie palcami do utworu muzyki poważnej utworu Piotra Czajkowskiego – „ Walc kwiatów z Dziadka do orzechów”

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=GC7PycSBILc

 

 

  1. Wykonanie zadania z zakresu grafomotoryki. Rodzic przygotowuje kartę pracy a dziecko precyzyjnie i w miarę swoich możliwości wykonuje zadanie.

 

                      

 

 

  1. Wykonanie masażu poszczególnych palców oraz całej dłoni.

 

 

 

 

 

 

Proponowane działania z zakresu terapii pedagogicznej:

 

Ćwiczenia rozwijające ogólne sprawności ruchowe i sprawności manualne: 

Cele: dziecko: rozwija sprawność ruchową,

                        doskonali i rozwija sprawność manualną,

                        usprawnia pracę palców dłoni,

                        wykazuje się kreatywnością i rozwija wyobraźnię,

 

Przebieg zajęć:

Powitanie:

 

  1. Jest to bardzo lubiana przez dzieci i znana zabawa paluszkowa, którą można śmiało wykorzystać na powitanie.
     Gdy się rączki spotykają,
    To od razu się witają (podanie dłoni)
    Gdy się kciuki spotykają,
    To od razu się witają (kciuk dotyka kciuk)
    Gdy się palce spotykają,
    To od razu się witają (palce jednej dłoni dotykają palce drugiej dłoni)
  2. Zabawa ruchowa w formie opowieści ruchowej „ Wiosenny spacer” z wykorzystaniem elementów ćwiczeń naprzemiennych. ( używając wyobraźni przenosimy się z dzieckiem na łąkę lub do lasu i zbieramy prawą ręką z drzewa po lewej stronie listeczki lub lewą ręką zrywamy kwiatki po stronie prawej itp.)
  3. „ Bystre oczko”  - odrysowywanie cieni zwierzątek  lub dinozaurów, ćwiczymy skupienie uwagi oraz precyzję w odrysowywaniu,                                                  

                                                                    

 

  1. Wykonanie masażu poszczególnych palców oraz całej dłoni.

 

 

Proponowane działania z zakresu terapii pedagogicznej: 

Ćwiczenia rozwijające ogólne sprawności ruchowe i sprawności manualne:

 

Cele: dziecko: rozwija sprawność ruchową,

                        doskonali i rozwija sprawność manualną,

                        doskonali koordynacje wzrokowo – ruchową,

                        usprawnia pracę palców dłoni,

                        wykazuje się kreatywnością i rozwija wyobraźnię,

Przebieg zajęć:

  1. Powitanie

Tę piosenkę śpiewamy na melodię „Wlazł kotek”

Dzień dobry, dzień dobry, witam Cię.

Chcę już skakać, chcę już tupać, pobawmy się.

  1. „ Kolorowy obrazek”- układanie puzzli, wybieramy ulubione puzzle dziecka, ilość części dobieramy do możliwości naszego dziecka,
  2. Wykonanie zadania plastycznego. Potrzebujemy kolorowe kwadraciki z bibuły i ołówek. Rodzic rysuje na kartce kontur ulubionego zwierzątka. Dziecko smaruje klejem kartkę, nawija bibułkę na koniec ołówka i dociska do kartki. Nie jest to łatwe zadanie i wymaga dużo cierpliwości ale efekt daje dużo satysfakcji. Doskonalimy motorykę małą i wyobraźnię.

 

                                               

 

 https://youtu.be/7PK91flRrIU

  1. Masażyk relaksacyjny

Przy przeprowadzaniu masażu  prowadzący musi przestrzegać pewnych zasad ogólnych:

 Dziecko poddawane masażowi kładziemy na brzuchu, na miękkim kocu lub dywanie.

 Ręce dziecka są ułożone wzdłuż tułowia.

 Masażysta klęka z boku masowanego tak, aby poddać masażowi całe ciało z wyjątkiem głowy.

 W czasie masowania masażysta może wykonywać ruchy: przesuwanie, ugniatania, klepania itp.

Przykładowy wierszyk do masażyku:

 

Płynie sobie rzeczka,

Idzie pani na szpileczkach

Idzie słoń, stado słoni,

Idzie koń, stado koni,

Pełznie wąż, pełznie żmija

Świecą dwa słoneczka, Zachmurzyło się,

Pada deszczyk pada deszczyk,

Czujesz dreszczyk?, czujesz dreszczyk?

 

Co nowego? czyli Komunikaty, Relacje, Konkursy...

Jak wspierać i (czy) rozmawiać z dziećmi…

Jak wspierać i czy rozmawiać z...

24-03-2022 Hits:81 KOMUNIKATY

Bajka terapeutyczna

Bajka terapeutyczna „Ola, Bory...

24-03-2022 Hits:77 KOMUNIKATY

Podziękowania

     ...

07-03-2022 Hits:106 KOMUNIKATY

Na Śląsku mieszkomy, po Śląsku godomy

Znamy już laureatów międzyprze...

27-02-2022 Hits:280 KOMUNIKATY

Bal karnawałowy

...

17-01-2022 Hits:140 KOMUNIKATY

Mapa dojazdu

Dane kontaktowe

Dyrektor:

Małgorzata Kołodziej

Dyrektor@p10.mikolow.eu

Adres:
Grudniowa 1b 
43-195 Mikołów, 
woj. śląskie, powiat: mikołowski

tel: 32 778 23 71 
e-mail: Sekretariat@p10.mikolow.eu

Godziny otwarcia:
pon-pt: od 6:00 do 17:00 

Nauczyciele:

Katarzyna Stasiak - Radomska KatarzynaStasiak-Radomska@p10.mikolow.eu

Karolina Blanik Karolina.Blanik@p10.mikolow.eu

Magdalena Kucybała Magdalena.Kucybala@p10.mikolow.eu

Katarzyna Kwaśniewska Katarzyna.Kwasniewska@p10.mikolow.eu

Elżbieta Tomiczek Elzbieta.Tomiczek@p10.mikolow.eu

Dagna Kołodziejczyk Dagna.Kolodziejczyk@p10.mikolow.eu

Anna Muszalska Anna.Muszalska@p10.mikolow.eu 

Izabela Cwalina Izabela.Cwalina@p10.mikolow.eu

Katarzyna Myszor Katarzyna.Myszor@p10.mikolow.eu

Aleksandra Polak Aleksandra.Polak@p10.mikolow.eu