Menu

ŻABKI

  • P10
  • Kategoria: Żabki
  • Odsłony: 7

Drodzy Rodzice, informujemy, iż od 27.03.20r. szczegółowe propozycje zajęć nauczyciele przesyłają bezpośrednio na Państwa adresy e-mailowe.

  • P10
  • Kategoria: Żabki
  • Odsłony: 6

 

 

Tematyka tygodnia: "WIOSENNY ATLAS PRZYRODY"

 

I.

 

BYSTRE OCZKO”- ZABAWY ROZWIJAJĄCE SPOSTRZEGAWCZOŚĆ WZROKOWĄ

 

Słońce i deszcz”

 

Przygotuj dwa kartonowe kwadraty. Na jednym narysuj słońce, a na drugim deszcz. Ustal wraz
z dzieckiem miejsce w pokoju, które będzie jego „domkiem”. Kiedy powiesz „słońce świeci”
i uniesiesz w górę rysunek słońca, dziecko wstaje, spaceruje, biega. Kiedy maluch usłyszy zapowiedź „deszcz pada” i zobaczy rysunek przedstawiający deszcz, musi jak najszybciej powrócić do „domu”. Z czasem, żeby utrudnić zabawę, można zacząć pomijać zapowiedzi słowne.

 

TROCHĘ RUCHU DLA MALUCHÓW"- PORANNA GIMNASTYKA SMYKA

 

"Wiosenne rozciąganie"

 

Zapraszamy do wspólnych ćwiczeń porannych!

Zamieńcie się w motyle. Wirujcie po pokoju (w tym czasie włączcie muzykę). Gdy muzyka ucichnie motylki lekko upadają na podłogę – wykonajcie przysiad podparty. Powtórzcie kilka razy.

Ćwiczenia równowagi i skoku. Ustawcie się w pozycji stojącej. Przygotujcie skakankę – połóżcie ją na podłodze, to będzie wasza lina. Przechodźcie stopa za stopą po wyznaczonej linii. Ćwiczenie powtórzcie dwa lub więcej razy.

Ćwiczenia mięśni stóp. Siad prosty, nogi wyciągnięte przed siebie w rozkroku – połóżcie na podłodze woreczek (lub np. gąbkę), na sygnał podnieście go do góry palcami stóp. Ćwiczenie powtórzcie dwa lub więcej razy.

Ćwiczenia siłowe – mocowanie. Kto silniejszy? Usiądź z dzieckiem na podłodze przodem do siebie, w siadzie rozkrocznym, stopy miejcie zwarte ze stopami współćwiczącego, szarfę (lub krótką linę, skakankę) trzymajcie wspólnie za końce oburącz. Na zmianę obniżajcie plecy do leżenia tyłem, przeciągając współćwiczącego do skłonu w przód, po czym następuje zmiana ról. Na hasło: Kto silniejszy?, wspólnie się przeciągajcie.

Odpoczynek - ćwiczenia mięśni grzbietu – połóżcie się na brzuchu na podłodze – odpoczywajcie (głowa oparta na przedramionach). Co pewien czas unieście głowę do góry, tworząc nad oczami daszek z własnych dłoni i patrzcie w niebo. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

Na koniec usiądźcie w siadzie skrzyżnym, wyprostujcie plecy, weźcie kilka głębokich oddechów.

 

 

II.

 

KODOWANIE NA DYWANIE” - CZYLI Z LICZBAMI EKSPERYMENTOWANIE"

 

"Wiosenna aura"

 

Zadaniem dziecka jest wstawienie w każdy prostokąt obrazka, którego brakuje. Tak aby w każdym prostokącie było dokładnie to samo. Rysunki można wyciąć lub narysować.

 

 

 

Źródło: https://tikowybelfer.blogspot.com/2018/04/wiosenne-kodowanie.html

 

DO ZABAWY ZAPRASZAMY – RODZICE POBAWCIE SIĘ Z NAMI"

 

Z kwiatka na kwiatek”

 

Do tej zabawy będą potrzebne: kolorowe kołka z papieru, podkład muzyczny.

 

Rodzic rozkłada na dywanie kolorowe kółeczka wycięte z papieru. Dziecko zajmuje miejsce w kółeczku- „kwiatku” zamieniając się w „owada”. Kiedy usłyszy dowolną wesołą muzykę, „lata”, między kwiatkami. Gdy muzyka cichnie dziecko zajmuje miejsce na kwiatku. Na sygnał przeskakuje na wolny kwiatek w określony przez prowadzącego sposób np. obunóż, z nogi na nogę, na prawej lub lewej nodze. Kiedy usłyszy ponownie muzykę, lata między kwiatkami.

źródło: „Vademecum przedszkolnych zabaw. Wiosna”, praca zbiorowa, Kraków 2020,str.96

 

W RYTMIE KROKÓW I PODSKOKÓW" – CZYLI RYTMIKA DLA SMYKA

 

 

"Wiosenna muzyka"

 

Przygotuj:
- mały metalowy rondel
- plastikowy kubeczek
- szklany słoik
- mała butelka z różnymi ziarnami w środku
- drewniana łyżka
- karton
- nożyczki
- flamastry

 

Krok 1: Z pomocą mamy lub taty stwórz własne karty rytmu. Wytnijcie z kartonu prostokąty i na każdym narysuj ułożone w rzędzie, w dowolnej kolejności „domowe” instrumenty, takie jak: garnek, kubek, butelka czy słoik. Postaraj się, aby instrumenty były narysowane w różnej kolejności na każdej z kart.

 

Krok 2: Postaw „prawdziwe” instrumenty na stole i ustaw je w rzędzie przed sobą. Usiądź wygodnie.

 

Krok 3: Wybierz jedną z kart, a potem zacznij grać na instrumentach, uderzając w nie drewnianą łyżką w takiej kolejności, jaka jest pokazana na wybranej przez Ciebie karcie. Wystukuj rytm powoli, potem szybko, a później znów wolniej. Potem wszystko zależy od Ciebie! Czy czujesz rytm? A może gdzieś w Tobie czai się piosenka? Zaczynasz grać coraz pewniej. A może spróbuj wystukać rytm swojego ulubionego utworu? Spróbuj jeszcze raz, najpierw grając cicho, a potem głośno. Co za wspaniałe brzmienie!

 

Krok 4: Poproś rodziców, by wymyślili serię rytmów, a Ty zapamiętaj je i odtwórz. Możecie też zamienić role – Ty wymyślisz własne rytmy, a Twoi rodzice będą starali się ją powtórzyć. Dobrym pomysłem jest nagranie Twojego występu. Rodzicie mogą to zrobić smartfonem.

 

 

Żródło:

https://www.danonki.pl/znajdz-zajecie/Bum-bec-bam-zabawy-rytmem

 

III.

 

DZIECIĘCE MASAŻYKI"

 

"Biedronki"

 

Dziecko to łąka, po której spaceruje mama „Biedronka”. Życzymy miłego relaksu!

 

Biedroneczka mała po trawce biegała- delikatnie poruszają palcami w różnych kierunkach,
Nóżkami tupała, - naprzemiennie uderzają w plecy otwartymi dłońmi,
rączkami machała. - masują je obiema rękami,
Potem się ślizgała - przesuwają zewnętrzną stroną dłoni do góry,
do góry i w dół. - wewnętrzną w dół,
W kółko się kręciła - rysują rękami koła w przeciwnych kierunkach,
i piłką bawiła. - delikatnie uderzają pięściami,
Gdy deszcz zaczął padać, -stukają palcami wskazującymi z góry na dół,
pod listkiem się skryła - rysują obiema rękami kształt liścia,
i bardzo zmęczona spać się położyła.
- przesuwają złączone dłonie w jedną i w drugą stronę.

 

Źródło: http://www.edukacja.edux.pl/p-16085-zabawy-relaksacyjne-z-wiosna-w-grupie-integracyjnej.php

 

GŁÓWKA PRACUJE – ZAGADKI ROZWIĄZUJE"

 

"Wiosenna łąka"

 

Zapraszamy do rozwiązania wiosennych zagadek!

Zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie jak wygląda wiosna. Co znajduje się na wiosennej łące? Jakie zwierzęta możecie tam spotkać? Następnie posłuchajcie zagadek i spróbujcie je rozwiązać:

 

1.Zobaczysz je wiosną,

gdy na wierzbach rosną.

Srebrne futra mają.

Jak się nazywają? (bazie)

 

2.Powrócił do nas z dalekiej strony,

ma długie nogi i dziób czerwony.

Dzieci się śmiały, gdy go witały,

żabki płakały przez dzionek cały.(bocian)

 

3.Jeszcze wszystko uśpione,
jeszcze nic nie rośnie.
A on śnieg przebija,
i mówi o wiośnie.(przebiśnieg)

 

 

 

4.Młody juhas w górach
chwycił się za głowę,
gdy zobaczył w śniegu
kwiaty fioletowe.(krokus)

 

Źródło:

https://quizizz.com/admin/quiz/5c8e741fc8ee83001bf153bc/wiosenne-zagadki

 

  • P10
  • Kategoria: Żabki
  • Odsłony: 7

Tematyka tygodnia: "Wiosenny atlas przyrody"

I.  

  • „ZMYŚLNE RUCHY” - ZABAWY GRAFOMOTORYCZNE ROZWIJAJĄCE KOORDYNACJĘ WZROKOWO - RUCHOWĄ 

„Ciastolinowe zabawy”

Jeśli nie macie w domu ciastoliny, nie martwcie się, bo ciastolinę bardzo łatwo przygotujecie
w domu. Na pewno macie wszystkie składniki.

Domowa ciastolina:

  • 1 szklanka mąki pszennej,
  • 1/2 szklanki soli,
  • 1 łyżka oleju roślinnego,
  • 1 płaska łyżka proszku do pieczenia,
  • 3/4 szklanki gorącej wody.

Wszystkie składniki należy wymieszać i intensywnie ugniatać (uwaga na gorącą wodę, po chwili masa jest przyjemnie ciepła – to dodatkowa atrakcja dla dzieci), aż się połączą, a masa zrobi się zwarta i elastyczna. Ciastolinę można zabarwić, dodając do podzielonej na części masy barwniki spożywcze.

Gdy schowacie ciastolinę do szczelnego pojemnika, następnego dnia jest również miękka.

Do zabawy przydadzą się wałek, wykrawaczki do ciastek i wszystko to czym można ozdobić kwiaty (cekiny, brokat, ziarenka maku, sezamu, pestki dyni).

Ulepcie z masy co tylko chcecie, można np. odbić rączkę, ulepić ludzika, ciasteczka i co tylko podpowie Wam wyobraźnia.

Dzieci poprzez taką zabawę ćwiczą swoje rączki, co jest bardzo ważne przy późniejszej nauce pisania.

 

  • „TROCHĘ RUCHU DLA MALUCHÓW"- PORANNA GIMNASTYKA SMYKA

Zapraszamy do wspólnych ćwiczeń porannych!

  • Zamieńcie się w motyle. Wirujcie po pokoju (w tym czasie włączcie muzykę). Gdy muzyka ucichnie motylki lekko upadają na podłogę – wykonajcie przysiad podparty. Powtórzcie kilka razy.
  • Ćwiczenia równowagi i skoku. Ustawcie się w pozycji stojącej. Przygotujcie skakankę – połóżcie ją na podłodze, to będzie wasza lina. Przechodźcie stopa za stopą po wyznaczonej linii. Ćwiczenie powtórzcie dwa lub więcej razy.
  • Ćwiczenia mięśni stóp. Siad prosty, nogi wyciągnięte przed siebie w rozkroku – połóżcie na podłodze woreczek (lub np. gąbkę), na sygnał podnieście go do góry palcami stóp. Ćwiczenie powtórzcie dwa lub więcej razy.
  • Ćwiczenia siłowe – mocowanie. Kto silniejszy? Usiądź z dzieckiem na podłodze przodem do siebie, w siadzie rozkrocznym, stopy miejcie zwarte ze stopami współćwiczącego, szarfę (lub krótką linę, skakankę) trzymajcie wspólnie za końce oburącz. Na zmianę obniżajcie plecy do leżenia tyłem, przeciągając współćwiczącego do skłonu w przód, po czym następuje zmiana ról. Na hasło: Kto silniejszy?, wspólnie się przeciągajcie.
  • Odpoczynek - ćwiczenia mięśni grzbietu – połóżcie się na brzuchu na podłodze – odpoczywajcie (głowa oparta na przedramionach). Co pewien czas unieście głowę do góry, tworząc nad oczami daszek z własnych dłoni i patrzcie w niebo. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.
  • Na koniec usiądźcie w siadzie skrzyżnym, wyprostujcie plecy, weźcie kilka głębokich oddechów.

 

  • ZABAWY BADAWCZE MALUCHA" - WSPÓLNIE EKSPERYMENTUJEMY - ŚWIAT WSZYSTKIMI ZMYSŁAMI POZNAJEMY!

 

  • Wędrująca woda to bardzo widowiskowy eksperyment dla dzieci. Wymaga również cierpliwości, bo na efekt końcowy trzeba poczekać nawet kilka godzin. Warto więc przeprowadzić go rano.

Eksperyment obrazuje wędrówkę wody po papierze. Oprócz tego to świetne doświadczenie dla dzieci z uzyskaniem nowych kolorów z barw podstawowych.

 

Materiały i przybory:

  • 3 słoiczki tej samej wielkości
  • ręcznik papierowy
  • *kolorowa woda

 

*Kolorową wodę można uzyskać poprzez zamoczenie w wodzie zeschniętych flamastrów lub dodać np. barwniki spożywcze. Najlepiej gdyby woda była w dwóch kolorach podstawowych (niebieski, czerwony lub żółty), aby w trzecim słoiczku powstała barwa pochodna.

 

Przystępując do eksperymentu należy przygotować dwa słoiczki wypełnione wodną farbą oraz trzeci, pusty słoiczek.

Ręcznik papierowy przedzieramy na pół a następnie składamy by uzyskać pasek. Oba powstałe paski papieru zanurzamy jedną stroną w barwnikach a drugą w pustym słoiczku.

Już po chwili możemy zaobserwować pojawiającą się na paskach papieru kolorową wilgoć. Po kilku minutach papier jest cały mokry.

Po około godzinie pojawia się kolorowa woda w pustym dotychczas słoiku.

Po kilku godzinach poziom wody w naczyniach jest wyrównany a środkowy słoiczek wypełniony kolorem powstałym z połączenia obu użytych oddzielnie barw.

Źródło: https://ekodziecko.com/wedrujaca-woda

 

  • „DO ZABAWY ZAPRASZAMY - RODZICE POBAWCIE SIĘ Z NAMI”

 

„Niedźwiadek

Wiosną budza się niedźwiadki. Spały całą zimę, więć muszą się trochę rozruszać.

Naśladujcie swoich rodziców, spróbujcie wykonać ćwiczenia jak najdokładniej.

 

Prawa rączka (wyciągamy prawa rączkę),
lewa raczka (wyciągamy lewa rączkę),
ja jestem niedźwiadek (pokazujemy na siebie).
Prawa nóżka (wyciągamy prawa nóżkę),
lewa nóżka (wyciągamy lewa nóżkę),
a to jest mój zadek (pokazujemy na pupę).
Lubię miodek (głaszczemy się jedna raczka po brzuszku),
kocham miodek (głaszczemy się dwoma raczkami po brzuszku),
ukradnę go pszczółkom (raczki do góry i krecimy dłońmi – jak wkręcanie żarówek).
Prawą rączką (znów wyciągamy prawą rączkę)
Lewą rączką (wyciągamy lewą rączkę)
a wyciągnę rurką (ruszamy naprzemienie rączkami w przód).

 

Źródło: https://loogomowa.pl/wierszyki-z-pokazywaniem/

 

  • „O DOBRĄ FORMĘ DBAMY, AKTYWNIE CZAS SPĘDZAMY” - ZESTAW ĆWICZEŃ W FORMIE ZABAW RUCHOWYCH

 

Wiosna to czas, gdy temperatura jest coraz to wyższa. Budzą się zwierzęta, ptaki wracają z ciepłych krajów, a wiosenne promienie słońca przyjemnie na nas padają.

Posłuchajcie uważnie, co wydarzyło się na wiosennej łące:

 

  • „Słońce i deszcz” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
    Dzieci biegają swobodnie w różnych kierunkach. Na hasło: Słońce! zatrzymują się i stoją z rękami podniesionymi
    w górę. Na hasło: Deszcz! przykucają i chowają głowy.
    • „Szukamy słońca” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
    Dzieci w siadzie skrzyżnym, ręce mają uniesione. Skręty tułowia w lewo i w prawo – szukanie słońca na niebie.
    • „Niedźwiadki wygrzewają się na słońcu” – zabawa z elementem czworakowania.
    Dzieci chodzą na czworakach, zatrzymują się i kładą na plecach. Poruszają rękami i nogami
    uniesionymi w górę. Na hasło : Słońce schowało się! niedźwiadki idą dalej.
    • „Przyleciały ptaki” – zabawa z elementem biegu.
    Dzieci biegną w jednym kierunku,poruszając rozłożonymi szeroko ramionami.
    • „Bociany chodzą po łące” – zabawa z elementem równowagi.
    Chód z wysokim unoszeniem kolan. Co pewien czas dzieci – bociany, zatrzymują się i stają na jednej nodze,
    rozkładając szeroko ramiona.
    • „Zajączki” – zabawa z elementem podskoku.
    Podskoki raz na jednej, raz na drugiej nodze. Po serii podskoków zajączki zatrzymują się i nasłuchują – dłonie przy uszach,
    skręty w jedną i w druga stronę.
    • „Wypatrujemy wiosny przez lornetkę” – ćwiczenie mięśni grzbietu.
    Dzieci leżą na brzuchu, łokcie mają wsparte o podłogę, dłonie zwinięte przy oczach naśladują lornetkę.
    Co pewien czas dzieci wznoszą łokcie.
    • „Mucha na suficie” – ćwiczenie mięśni brzucha.
    W leżeniu na brzuchu poruszanie uniesionymi w górę rękami i nogami – naśladowanie poruszającej się muchy.
    • „Wąchanie kwiatów” – ćwiczenie oddechowe. Dzieci chodzą swobodnie, co pewien
    czas pochylają się i wąchają pierwsze kwiaty.

Źródło:

http://www.wesolyprzedszkolak.pl/index.php/cwiczenia-gimnastyczne/1474-zestaw-wicze-gimnastycznych-szukamy-wiosny-4-latki

 

III.

  • „ENGLISZH TIME” - ZABAWA WW JĘZYKU ANGIELSKIM

 

,,Flowers are growing” – zabawa ruchowo – naśladowcza

Dzieci rozpoczynają zabawę, kucając na dywanie, po czym wykonują ruchy zgodnie z poleceniem rodzica. Na początku prowadzący podaje instrukcje i jednocześnie prezentuje ruchy, a po kilku powtórzeniach wypowiada polecenia.

 

Flowers are growing

Dzieci wstają

 

Birds are flying

Dzieci machają ramionami

 

The sun is shining

Dzieci zamykają i otwierają dłoń

 

The spring is coming

Dzieci maszerują w miejscu

 

  • „WIEDZĘ O O TACZAJĄCYM NAS ŚWIECIE POSZERZAMY – PREZENTACJĘ OGLĄDAMY”

 

Wiosna już do nas zawitała! Zapraszamy Was do obejrzenia edukacyjnego filmu o wiośnie.

"Wiosna - pierwsze oznaki w przyrodzie"

 

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY&fbclid=IwAR312jXTwePqiS7yFM77XK5HkbFkKfHUDIIyVzCWW-FNz-DUQv0Dd82G038

Co nowego? czyli Komunikaty, Relacje, Konkursy...

Jak wspierać i (czy) rozmawiać z dziećmi…

Jak wspierać i czy rozmawiać z...

24-03-2022 Hits:81 KOMUNIKATY

Bajka terapeutyczna

Bajka terapeutyczna „Ola, Bory...

24-03-2022 Hits:77 KOMUNIKATY

Podziękowania

     ...

07-03-2022 Hits:106 KOMUNIKATY

Na Śląsku mieszkomy, po Śląsku godomy

Znamy już laureatów międzyprze...

27-02-2022 Hits:280 KOMUNIKATY

Bal karnawałowy

...

17-01-2022 Hits:140 KOMUNIKATY

Mapa dojazdu

Dane kontaktowe

Dyrektor:

Małgorzata Kołodziej

Dyrektor@p10.mikolow.eu

Adres:
Grudniowa 1b 
43-195 Mikołów, 
woj. śląskie, powiat: mikołowski

tel: 32 778 23 71 
e-mail: Sekretariat@p10.mikolow.eu

Godziny otwarcia:
pon-pt: od 6:00 do 17:00 

Nauczyciele:

Katarzyna Stasiak - Radomska KatarzynaStasiak-Radomska@p10.mikolow.eu

Karolina Blanik Karolina.Blanik@p10.mikolow.eu

Magdalena Kucybała Magdalena.Kucybala@p10.mikolow.eu

Katarzyna Kwaśniewska Katarzyna.Kwasniewska@p10.mikolow.eu

Elżbieta Tomiczek Elzbieta.Tomiczek@p10.mikolow.eu

Dagna Kołodziejczyk Dagna.Kolodziejczyk@p10.mikolow.eu

Anna Muszalska Anna.Muszalska@p10.mikolow.eu 

Izabela Cwalina Izabela.Cwalina@p10.mikolow.eu

Katarzyna Myszor Katarzyna.Myszor@p10.mikolow.eu

Aleksandra Polak Aleksandra.Polak@p10.mikolow.eu