Menu

RYBKI

  • P10
  • Kategoria: Rybki
  • Odsłony: 6

Drodzy Rodzice, informujemy, iż od 27.03.20r. szczegółowe propozycje zajęć nauczyciele przesyłają bezpośrednio na Państwa adresy e-mailowe.

  • P10
  • Kategoria: Rybki
  • Odsłony: 13

 

 

Tematyka tygodnia: "WIOSENNY ATLAS PRZYRODY"

 

I.

 

BYSTRE OCZKO”- ZABAWY ROZWIJAJĄCE SPOSTRZEGAWCZOŚĆ WZROKOWĄ

 

Słońce i deszcz”

 

Przygotuj dwa kartonowe kwadraty. Na jednym narysuj słońce, a na drugim deszcz. Ustal wraz
z dzieckiem miejsce w pokoju, które będzie jego „domkiem”. Kiedy powiesz „słońce świeci”
i uniesiesz w górę rysunek słońca, dziecko wstaje, spaceruje, biega. Kiedy maluch usłyszy zapowiedź „deszcz pada” i zobaczy rysunek przedstawiający deszcz, musi jak najszybciej powrócić do „domu”. Z czasem, żeby utrudnić zabawę, można zacząć pomijać zapowiedzi słowne.

 

TROCHĘ RUCHU DLA MALUCHÓW"- PORANNA GIMNASTYKA SMYKA

 

"Wiosenne rozciąganie"

 

Zapraszamy do wspólnych ćwiczeń porannych!

Zamieńcie się w motyle. Wirujcie po pokoju (w tym czasie włączcie muzykę). Gdy muzyka ucichnie motylki lekko upadają na podłogę – wykonajcie przysiad podparty. Powtórzcie kilka razy.

Ćwiczenia równowagi i skoku. Ustawcie się w pozycji stojącej. Przygotujcie skakankę – połóżcie ją na podłodze, to będzie wasza lina. Przechodźcie stopa za stopą po wyznaczonej linii. Ćwiczenie powtórzcie dwa lub więcej razy.

Ćwiczenia mięśni stóp. Siad prosty, nogi wyciągnięte przed siebie w rozkroku – połóżcie na podłodze woreczek (lub np. gąbkę), na sygnał podnieście go do góry palcami stóp. Ćwiczenie powtórzcie dwa lub więcej razy.

Ćwiczenia siłowe – mocowanie. Kto silniejszy? Usiądź z dzieckiem na podłodze przodem do siebie, w siadzie rozkrocznym, stopy miejcie zwarte ze stopami współćwiczącego, szarfę (lub krótką linę, skakankę) trzymajcie wspólnie za końce oburącz. Na zmianę obniżajcie plecy do leżenia tyłem, przeciągając współćwiczącego do skłonu w przód, po czym następuje zmiana ról. Na hasło: Kto silniejszy?, wspólnie się przeciągajcie.

Odpoczynek - ćwiczenia mięśni grzbietu – połóżcie się na brzuchu na podłodze – odpoczywajcie (głowa oparta na przedramionach). Co pewien czas unieście głowę do góry, tworząc nad oczami daszek z własnych dłoni i patrzcie w niebo. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

Na koniec usiądźcie w siadzie skrzyżnym, wyprostujcie plecy, weźcie kilka głębokich oddechów.

 

 

II.

 

KODOWANIE NA DYWANIE” - CZYLI Z LICZBAMI EKSPERYMENTOWANIE"

 

"Wiosenna aura"

 

Zadaniem dziecka jest wstawienie w każdy prostokąt obrazka, którego brakuje. Tak aby w każdym prostokącie było dokładnie to samo. Rysunki można wyciąć lub narysować.

 

 

 

Źródło: https://tikowybelfer.blogspot.com/2018/04/wiosenne-kodowanie.html

 

DO ZABAWY ZAPRASZAMY – RODZICE POBAWCIE SIĘ Z NAMI"

 

Z kwiatka na kwiatek”

 

Do tej zabawy będą potrzebne: kolorowe kołka z papieru, podkład muzyczny.

 

Rodzic rozkłada na dywanie kolorowe kółeczka wycięte z papieru. Dziecko zajmuje miejsce w kółeczku- „kwiatku” zamieniając się w „owada”. Kiedy usłyszy dowolną wesołą muzykę, „lata”, między kwiatkami. Gdy muzyka cichnie dziecko zajmuje miejsce na kwiatku. Na sygnał przeskakuje na wolny kwiatek w określony przez prowadzącego sposób np. obunóż, z nogi na nogę, na prawej lub lewej nodze. Kiedy usłyszy ponownie muzykę, lata między kwiatkami.

źródło: „Vademecum przedszkolnych zabaw. Wiosna”, praca zbiorowa, Kraków 2020,str.96

 

W RYTMIE KROKÓW I PODSKOKÓW" – CZYLI RYTMIKA DLA SMYKA

 

 

"Wiosenna muzyka"

 

Przygotuj:
- mały metalowy rondel
- plastikowy kubeczek
- szklany słoik
- mała butelka z różnymi ziarnami w środku
- drewniana łyżka
- karton
- nożyczki
- flamastry

 

Krok 1: Z pomocą mamy lub taty stwórz własne karty rytmu. Wytnijcie z kartonu prostokąty i na każdym narysuj ułożone w rzędzie, w dowolnej kolejności „domowe” instrumenty, takie jak: garnek, kubek, butelka czy słoik. Postaraj się, aby instrumenty były narysowane w różnej kolejności na każdej z kart.

 

Krok 2: Postaw „prawdziwe” instrumenty na stole i ustaw je w rzędzie przed sobą. Usiądź wygodnie.

 

Krok 3: Wybierz jedną z kart, a potem zacznij grać na instrumentach, uderzając w nie drewnianą łyżką w takiej kolejności, jaka jest pokazana na wybranej przez Ciebie karcie. Wystukuj rytm powoli, potem szybko, a później znów wolniej. Potem wszystko zależy od Ciebie! Czy czujesz rytm? A może gdzieś w Tobie czai się piosenka? Zaczynasz grać coraz pewniej. A może spróbuj wystukać rytm swojego ulubionego utworu? Spróbuj jeszcze raz, najpierw grając cicho, a potem głośno. Co za wspaniałe brzmienie!

 

Krok 4: Poproś rodziców, by wymyślili serię rytmów, a Ty zapamiętaj je i odtwórz. Możecie też zamienić role – Ty wymyślisz własne rytmy, a Twoi rodzice będą starali się ją powtórzyć. Dobrym pomysłem jest nagranie Twojego występu. Rodzicie mogą to zrobić smartfonem.

 

 

Żródło:

https://www.danonki.pl/znajdz-zajecie/Bum-bec-bam-zabawy-rytmem

 

III.

 

DZIECIĘCE MASAŻYKI"

 

"Biedronki"

 

Dziecko to łąka, po której spaceruje mama „Biedronka”. Życzymy miłego relaksu!

 

Biedroneczka mała po trawce biegała- delikatnie poruszają palcami w różnych kierunkach,
Nóżkami tupała, - naprzemiennie uderzają w plecy otwartymi dłońmi,
rączkami machała. - masują je obiema rękami,
Potem się ślizgała - przesuwają zewnętrzną stroną dłoni do góry,
do góry i w dół. - wewnętrzną w dół,
W kółko się kręciła - rysują rękami koła w przeciwnych kierunkach,
i piłką bawiła. - delikatnie uderzają pięściami,
Gdy deszcz zaczął padać, -stukają palcami wskazującymi z góry na dół,
pod listkiem się skryła - rysują obiema rękami kształt liścia,
i bardzo zmęczona spać się położyła.
- przesuwają złączone dłonie w jedną i w drugą stronę.

 

Źródło: http://www.edukacja.edux.pl/p-16085-zabawy-relaksacyjne-z-wiosna-w-grupie-integracyjnej.php

 

GŁÓWKA PRACUJE – ZAGADKI ROZWIĄZUJE"

 

"Wiosenna łąka"

 

Zapraszamy do rozwiązania wiosennych zagadek!

Zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie jak wygląda wiosna. Co znajduje się na wiosennej łące? Jakie zwierzęta możecie tam spotkać? Następnie posłuchajcie zagadek i spróbujcie je rozwiązać:

 

1.Zobaczysz je wiosną,

gdy na wierzbach rosną.

Srebrne futra mają.

Jak się nazywają? (bazie)

 

2.Powrócił do nas z dalekiej strony,

ma długie nogi i dziób czerwony.

Dzieci się śmiały, gdy go witały,

żabki płakały przez dzionek cały.(bocian)

 

3.Jeszcze wszystko uśpione,
jeszcze nic nie rośnie.
A on śnieg przebija,
i mówi o wiośnie.(przebiśnieg)

 

Źródło:

https://quizizz.com/admin/quiz/5c8e741fc8ee83001bf153bc/wiosenne-zagadki

 

 

 

 

  • P10
  • Kategoria: Rybki
  • Odsłony: 5

 

 

I.„ZMYŚLNE RUCHY”- ZABAWY GRAFOMOTORYCZNE ROZWIJAJĄCE KOORDYNACJĘ WZROKOWO- RUCHOWĄ

Potrzebne będą:

 -szablon przedstawiający kwiat tulipana( szablon może przygotować rodzic)

- kartki z bloku (biała, czerwona, żółta, zielona, niebieska)

-klej

-nożyczki

 

Zadaniem dziecka jest odrysować  szablon tulipana na białej kartce papieru. Kolejny krok

to podarcie kartek na jak najmniejsze kawałeczki, którymi  należy wypełnić narysowane wiosenne kwiaty, używając do tego kleju.

 

źródło: https://zszywka.pl/p/kwiaty-wydzieranka-8436151.html

 

II.„TROCHĘ RUCHU DLA MALUCHÓW”- PORANNA GIMNASTYKA SMYKA

 

Zabawa orientacyjno – porządkowa „Posągi”

Dziecko swobodnie biega w różnych kierunkach.Na hasło:„Marmurki” dziecko zatrzymuje się
i nieruchomieje w różnych pozach.

Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Drzewa na wietrze”

Dziecko stoi w rozkroku, ramiona ma uniesione w górę.Porusza ramionami kołysząc się na boki (lekki wiatr), skłon pogłębiony (silny wiatr).

Zabawa z elementem podskoku „Skaczące żabki”. Podskoki obunóż w swobodnym tempie.

 

Ćwiczenie wyciszające

Dziecko porusza się coraz spokojniej do muzyki, aby pod koniec usiąść w siadzie skrzyżnym i wykonać kilka oddechów.

 

III.„ZABAWY BADAWCZE MALUCHA”- „KOLOROWE KWIATY”- EKSPERYMENT BADAWCZY

Potrzebne będą:

  • kilka białych kwiatów
  • barwniki spożywcze
  • szklanki z wodą

Barwniki rozpuszczamy w wodzie, a następnie wkładamy do nich kwiaty. Po upływie jednej doby kwiaty nabierają intensywnej barwy. Dla nas oprócz barwienia taki eksperyment posłużył jako ciekawa lekcja, że wszystko co spożywamy pijemy, lub jemy wpływa na nasz organizmy. W kuchni na stole stały takie same tulipany tylko w czystej  wodzie, po 24 h było widać, że tulipany w wodzie czystej  były dużo bardziej świeże i ładne, niż zabarwione kwiaty. Liście które złapały kolor wyglądały na oklapłe, a kwiaty ewidentnie nie znosiły najlepiej zbyt dużej ilości barwnika. Samo barwienie kwiatów jest efektowne i sprawia dzieciom dużo radości, ale jest też doskonałą edukacją na temat zdrowego odżywiania.