Menu

MISIE

  • P10
  • Kategoria: Misie
  • Odsłony: 7

Drodzy Rodzice, informujemy, iż od dnia 27.03.2020 szczegółowe propozycje zajęć nauczyciele przesyłają bezpośrednio na Państwa adresy e-mailowe.

  • P10
  • Kategoria: Misie
  • Odsłony: 54

 

I.

- „BYSTRE OCZKO”- zabawy rozwijające spostrzegawczość wzrokową

Znajdź 4 różnice

- „TROCHĘ RUCHU DLA MALUCHÓW”- poranna gimnastyka smyka

  1. Marsz

 Dziecko rytmicznie porusza się w różnych kierunkach po pokoju zgodnie z akompaniamentem na bębenku

  1. Zabawa orientacyjn- oporządkowa ,,Burza”

Dziecko biega swobodnie, na hasło ,,Burza”, biega do ściany i stoi prosto. Na hasło ,,Burza minęła”, dziecko ponownie  biega swobodnie po pokoju.

  1. Zabawa na czworakach ,,Kotek”

Dziecko zamienia się w kotka. Podczas muzyki dziecko- kotek chodzi na czworakach. Gdy muzyka cichnie, zwija się  w kłębek.

  1. Zabawa z elementem równowagi

Dziecko chodzi po pokoju w różnych kierunkach, niosąc na  głowie woreczek. Na sygnał rodzica wykonuje: przysiad, siad skrzyżny, obrót, starając się, aby woreczek nie spadł z głowy

  1. Zabawa z elementem rzutu

Dziecko podrzuca woreczek w górę, próbuje go złapać, gdy upadnie, rzuca ponownie

woreczek

II.

- „KODOWANIE NA DYWANIE”- czyli z liczbami eksperymentowanie- zabawa matematyczna  „Zbieramy kwiatki”

Zadaniem dziecka jest zebranie z dywanu odpowiedniej liczby klocków ( kwiatków) i wrzucenie ich do pojemnika zgodnie z instrukcjami podawanymi lub pokazywanymi przez rodzica

- „DO ZABAWY ZAPRASZAMY- RODZICE POBAWCIE SIĘ Z NAMI- zabawa bieżna z elementem skoku „Żaba”

Dziecko biega w różnych kierunkach przy dźwiękach dowolnej muzyki. Na przerwę

w muzyce skacze jak żabka w różnych kierunkach. Zabawę powtarzamy kilka razy.

- „W RYTMIE KROKÓW I PODSKOKÓW”- czyli rytmika dla smyka „Taniec kwiatów”

Na usłyszane sygnały dźwiękowe: cichy dźwięk, głośny, pauza dziecko kolejno wykonuje ustalone wcześniej czynności, na przykład:
- wysoki dźwięk - biega po pokoju

- niski dźwięk - wspina się na palce,
-pauza-  klęka lub siada na podłodze itp.

Zabawę powtarzamy kilka razy zmieniając polecenie

III.

- „DZIECIĘCE MASAŻYKI”

Rodzic siada za dzieckiem i masuje mu plecy jednocześnie mówiąc wierszyk:

Na spacerze

(Dorota Niewola)

Na spacerek idzie dzisiaj mały Felek.

Idzie z mamusią, za rękę,

a ptaszek im śpiewa piosenkę. (…)

„spacerujemy” dwoma palcami po plecach

Gdy słońce to zobaczyło,

to mocniej zaświeciło

wykonujemy koliste ruchy

i poszło na spacerek,

tak jak ptaszek i Felek.

„spacerujemy” dwoma palcami

Przystanęli nad stawem,

a tam wiosna już prawie. (…)

rysujemy fale

Bałwanek za płotem nie stoi,

bo przecież wiosny się boi.

A tam, gdzie stał,

rośnie kwiatek…

rysujemy łodygę od dołu pleców aż do szyi

Przebiśnieg nieśmiało zerka

na słońce, ptaszka i Felka.

dziecko spogląda przez prawe i lewe ramię,

po czym odwraca się do sąsiada z tyłu

 - „GŁÓWKA PRACUJE- ZAGADKI ROZWIĄZUJE”

1) Szarzeje i niknie w jesieni, a wiosną na łące znów się zazieleni.  (trawa)  


2) Pióra biało-czarne, buciki czerwone. Uciekają przed nim żaby, gdy idzie w ich stronę. (bocian)


3) Skrzydełka mam jak płatki, choć sam nie jestem kwiatem. I nad kwiatami w słońcu wesoło fruwam latem. (motyl)


4) Złośliwa panienka, w pasie bardzo cienka. Leci, brzęczy z daleka. Każdy od niej ucieka. (osa)


5) Błyszczą jej kropki w promieniach słonka, gdy się ten owad po łąkach błąka, a nazywa się ...(biedronka)

  • P10
  • Kategoria: Misie
  • Odsłony: 7

I. „ZMYŚLNE RUCHY”- zabawy grafomotoryczne rozwijające koordynację wzrokowo- ruchową „Tulipan”

Wyklejamy obrazek kuleczkami plasteliny.

 

„TROCHĘ RUCHU DLA MALUCHÓW”- poranna gimnastyka smyka

  1. Marsz

 Dziecko rytmicznie porusza się w różnych kierunkach po pokoju zgodnie z akompaniamentem na bębenku

  1. Zabawa orientacyjno - porządkowa ,,Burza”

Dziecko biega swobodnie, na hasło ,,Burza”, biega do ściany i stoi prosto. Na hasło ,,Burza minęła”, dziecko ponownie  biega swobodnie po pokoju.

  1. Zabawa na czworakach ,,Kotek”

Dziecko zamienia się w kotka. Podczas muzyki dziecko- kotek chodzi na czworakach. Gdy muzyka cichnie, zwija się  w kłębek.

  1. Zabawa z elementem równowagi

Dziecko chodzi po pokoju w różnych kierunkach, niosąc na  głowie woreczek. Na sygnał rodzica wykonuje: przysiad, siad skrzyżny, obrót, starając się, aby woreczek nie spadł z głowy

  1. Zabawa z elementem rzutu

Dziecko podrzuca woreczek w górę, próbuje go złapać, gdy upadnie, rzuca ponownie

woreczek

II.„ZABAWY BADAWCZE MALUCHA”-wspólnie eksperymentujemy – świat wszystkimi zmysłami poznajemy!

 

"Ciecz nieniutonowska"

Do wykonania płynu tego "inteligentnego" płynu trzeba stworzyć w misce odpowiednia konsystencję wody i mąki ziemniaczanej (skrobi). Cechą charakterystyczną tego płynu jest to, że twardnieje pod wpływem nacisku. Wydaje się, że im większą siłą na niego naciskamy tym większy opór stawia ciecz. Jest ona zarówno płynem jak i ciałem stałym.

 

 

Właściwa konsystencja cieczy powinna pozwolić się ugnieść w kulkę. Jeśli będzie wody będzie zbyt dużo wówczas mąka nie będzie się "kleić". Tak więc "na oko" mąki powinno być więcej mąki niż wody.

 

 

Eksperymentowanie z cieczą nieniutonowską to odkrywanie jej właściwości. Dlatego zachęcamy do:

  • robienia bąbelków przez słomkę,
  • dmuchanie na powierzchnię w celu wytworzenia fal,
  • uderzanie w taflę płynu pięścią (lub młotkiem),
  • odbić piłeczkę od powierzchni płynu,

Okazuje się, że silne i szybkie wkładanie palca do cieczy powoduje jej opór - czujemy jakby oponowała. Jeśli zrobimy to samo tylko wolniej - nie czuć takiego oporu.

Ciecz można zabarwić barwnikiem spożywczym.

Źródło: http://www.dzieciecafizyka.pl/                                                            Życzymy miłej zabawy!!!!!

 

DO ZABAWY ZAPRASZAMY- RODZICE POBAWCIE SIĘ Z NAMI

Zimno, ciepło, gorąco - chyba znana wszystkim, a może nieco zapomniana zabawa, w której jedna osoba chowa jakiś nieduży przedmiot (może to być maskotka, autko, piłeczka), pozostałe osoby muszą go odnaleźć. Ten kto schował "skarb“ daje wskazówki stopniując słowa - zimno, ciepło, informując poszukiwaczy, czy są blisko (ciepło, cieplej, gorąco), czy daleko (zimno, mróz). Ten kto odnajdzie skarb chowa go i zabawa zaczyna się odnowa

 

„O DOBRĄ FORMĘ DBAMY, AKTYWNIE CZAS SPĘDZAMY”Misiowa gimnastyka

Gimnastyka misia – ćwiczenia różnych partii ciała. Rodzic staje przed dziećmi z misiem w ręku. Pokazuje na swoim misiu ćwiczenia gimnastyczne, które uczestnicy zabawy powtarzają w rytmie dowolnej wesołej muzyki. Dzieci wykonują następujące ćwiczenia: skłony, obroty, przytupy, podskoki, skręty tułowia, wymachy rąk, przysiady

Hop do góry – ćwiczenie z elementem rzutu. Dzieci trzymają w rękach swoje misie. Podrzucają je do góry, najpierw delikatnie, potem coraz wyżej i wyżej. Za każdym razem starają się go złapać i nie upuścić misia.

Posadź misia – zabawa dydaktyczna z elementami ruchu. Dzieci przynoszą dla siebie jedno krzesełko i ustawiają je na dywanie. Przykładowe zadania dla dzieci: Posadź misia na krzesełku. Posadź misia pod krzesełkiem. Posadź misia obok krzesła. Posadź misia za krzesełkiem. Posadź misia nad krzesełkiem

Miś na barana – zabawa z elementami wyprostu. Dzieci spacerują z misiem na swoich ramionach po pokoju, w różnych kierunkach. Nie zderzają się i omijają się ostrożnie. Prostują plecy, trzymając rękami misia; łokcie powinny być skierowane w bok, a łopatki ściągnięte. Na podłodze rodzic rozkłada pieńki, które mają być dla dzieci przeszkodą. Dzieci mogą je omijać lub przekroczyć, wysoko podnosząc nogi.

Misio na wycieczkę – zabawa z elementami czworakowania. Dzieci w pozycji klęku podpartego poruszają się po sali z misiem na plecach. Przemieszczają się ostrożnie, żeby nie zgubić swojego pasażera.

 

III. "ENGLISH TIME”-zabawa w języku angielskim

 

,,Flowers are growing” – zabawa ruchowo – naśladowcza

Dzieci rozpoczynają zabawę, kucając na dywanie, po czym wykonują ruchy zgodnie z poleceniem rodzica. Na początku prowadzący podaje instrukcje i jednocześnie prezentuje ruchy, a po kilku powtórzeniach wypowiada polecenia.

 

Flowers are growing

Dzieci wstają

 

Birds are Flying

Dzieci machają ramionami

 

The Sun is shining

Dzieci zamykają i otwierają dłoń

 

The spring is coming

Dzieci maszerują w miejscu

 

„WIEDZĘ O OTACZAJĄCYM NAS ŚWIECIE POSZERZAMY- PREZENTACJE OGLĄDAMY”

„Pierwsze oznaki Wiosny w przyrodzie” (ABC zabawa)

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

 

Co nowego? czyli Komunikaty, Relacje, Konkursy...

Jak wspierać i (czy) rozmawiać z dziećmi…

Jak wspierać i czy rozmawiać z...

24-03-2022 Hits:81 KOMUNIKATY

Bajka terapeutyczna

Bajka terapeutyczna „Ola, Bory...

24-03-2022 Hits:78 KOMUNIKATY

Podziękowania

     ...

07-03-2022 Hits:106 KOMUNIKATY

Na Śląsku mieszkomy, po Śląsku godomy

Znamy już laureatów międzyprze...

27-02-2022 Hits:281 KOMUNIKATY

Bal karnawałowy

...

17-01-2022 Hits:141 KOMUNIKATY

Mapa dojazdu

Dane kontaktowe

Dyrektor:

Małgorzata Kołodziej

Dyrektor@p10.mikolow.eu

Adres:
Grudniowa 1b 
43-195 Mikołów, 
woj. śląskie, powiat: mikołowski

tel: 32 778 23 71 
e-mail: Sekretariat@p10.mikolow.eu

Godziny otwarcia:
pon-pt: od 6:00 do 17:00 

Nauczyciele:

Katarzyna Stasiak - Radomska KatarzynaStasiak-Radomska@p10.mikolow.eu

Karolina Blanik Karolina.Blanik@p10.mikolow.eu

Magdalena Kucybała Magdalena.Kucybala@p10.mikolow.eu

Katarzyna Kwaśniewska Katarzyna.Kwasniewska@p10.mikolow.eu

Elżbieta Tomiczek Elzbieta.Tomiczek@p10.mikolow.eu

Dagna Kołodziejczyk Dagna.Kolodziejczyk@p10.mikolow.eu

Anna Muszalska Anna.Muszalska@p10.mikolow.eu 

Izabela Cwalina Izabela.Cwalina@p10.mikolow.eu

Katarzyna Myszor Katarzyna.Myszor@p10.mikolow.eu

Aleksandra Polak Aleksandra.Polak@p10.mikolow.eu