- P10
- Kategoria: Mali Odkrywcy
- Odsłony: 10
Drodzy Rodzice, informujemy, iż od 27.03.20r. szczegółowe propozycje zajęć nauczyciele przesyłają bezpośrednio na Państwa adresy e-mailowe.
Drodzy Rodzice, informujemy, iż od 27.03.20r. szczegółowe propozycje zajęć nauczyciele przesyłają bezpośrednio na Państwa adresy e-mailowe.
Tematyka tygodnia: "Woda i Słońce - nasz skarb"
I
• ,,Literkowy poranek” - zabawy czytelnicze, rozwijanie mowy, słuchu fonematycznego
Pomoce: wydrukowane lub napisane drukowanymi literami sylaby: wo – da, gu – ma, ki – wi, ko – ty, ra – ki, ta – ta, wa - ga
Rodzic rozkłada na dywanie kartoniki z sylabami. Zadaniem dziecka jest ułożenie ich w słowa: woda, guma, kiwi, koty, raki, tata, waga
• ,,Poranna gimnastyka Przedszkolaka” – zabawy ruchowe „Woda i Słońce”
Słońce świeci – deszczyk pada – zabawa orientacyjno-porządkowa.
Na hasło: Słońce świeci dzieci wyruszają na spacer, maszerują w dowolnych kierunkach po całym pokoju. Na hasło: Deszczyk pada – dzieci uciekają przed deszczem, chronią się, „przyklejając” plecy do ściany. Zabawę powtarzamy kilka razy.
Kropelki i chmurki – zabawa bieżna. Dzieci – kropelki swobodnie biegają po pokoju przy dźwiękach tamburyna lub (garnka i łyżki), na hasło: Chmurka rozmiar 5 obracają się wokół własnej osi. Potem ponownie stają się kropelkami.
Wiatr i liście – ćwiczenia tułowia. Dzieci dzielą się na dwa zespoły (lub dziecko – rodzic) Jeden z nich otrzymuje szarfy (można zrobić ze wstążki). Pierwszy zespół to drzewa – stoją nieruchomo, drugi zespół to wiatry. Gdy rodzic potrząsa tamburynem (lub może szeleścić np. reklamówką jednorazową), wiatry biegają pomiędzy drzewami, natomiast drzewa, stojąc w miejscu, kołyszą swoimi gałęziami – wykonują luźne skłony tułowia w lewo i prawo. Gdy muzyka cichnie, wiatr przechodzi do przysiadu podpartego, a drzewa nieruchomieją. Następuje zmiana: wiatry stają się drzewami, a drzewa – wiatrami.
Omiń kałuże – zabawa skoczna. Rodzic rozkłada na dywanie kałuże – szarfy, sznurki tworzące pętle. Dzieci skaczą obunóż w przód, omijając kałuże. Wykonują przeskoki elastycznie, zeskakują na ugięte kolana.
Lodowe sopelki – zabawa z elementami równowagi. Dzieci biegają po pokoju. Na hasło: Lodowe sopelki stają nieruchomo na jednej nodze, przyjmując lodową pozę.
Wyciszenie - marsz z jednoczesnym wypowiadaniem słów przysłowia: „W marcu jak w garncu”
II
• ,,Matematyka wokół nas”- zabawa matematyczna
„Liczymy do przodu i do tyłu” – zabawa matematyczna. Rodzic rozkłada na dywanie kartoniki z cyframi od 0 do 9. Dziecko układa je w odpowiedniej kolejności. Następnie liczy do przodu i do tyłu. Dalej dziecko losuje dowolną cyfrę i liczy do przodu i do tyłu.
Dzieci 6–letnie prosimy o wykonanie karty pracy część 3 strona 42 – ćwiczenia dla 6- latków.
• „Do zabawy zapraszamy – rodzice pobawcie się z nami” – „Wiosna śpiocha” zabawa odprężająca, rozciągająca
Rodzic na tle spokojnej muzyki, np. „Marzenia miłosnego” Franciszka Liszta, opowiada: „Wyobraźcie sobie, że jesteście zwierzątkiem, które zwinięte w kłębek zapadło w zimowy sen, i śnią mu się piękne sny. Nadeszła wiosna. Słońce świeci coraz mocniej, nie ma już śniegu, a na drzewach rozwijają się pierwsze liście. Powoli się budzisz i przewracasz na plecy. Otwierasz zaspane oczy, powieki są jeszcze ciężkie po długim śnie. Wolno wyciągasz do góry prawą rękę, lewą rękę, potem prawą i lewą nogę. Klękasz i wyciągasz do tyłu prawą nogę, potem lewą nogę, a potem prawą i lewą rękę. Jesteś gotowy do pierwszego wiosennego spaceru na czterech łapach. Oglądasz wiosenną przyrodę… Po spacerze, zmęczony, kładziesz się na plecach i przeciągasz, wyciągasz jak najdalej nogi i ręce. Wreszcie kładziesz się wygodnie, rozluźniony, wesoły i odpoczywasz po pierwszym wiosennym dniu".
Dziecko ruchem ilustruje opowieść rodzica.
• "O dobrą formę dbamy, aktywnie czas spędzamy” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych
Przybory: szarfy lub wstążki/wełna zielona, niebieska, czerwona
Część wstępna: Dziecko dostaje szarfę lub wstążkę zawiązaną w pętlę. W marszu po obwodzie koła dziecko wykonuje ćwiczenia: - przekładanie szarfy z ręki do ręki z przodu i z tyłu na wysokości bioder (zmiana kierunku przekładania szarfy), - przekładanie szarfy nad głową i z tyłu za plecami (zmiana kierunku), - przekładanie w marszu szarfy raz pod jednym uniesionym kolanem raz pod drugim, - w marszu z ramionami w górze w dłoniach napięta szarfa. Dziecko na klaśnięcie zatrzymuje się i wykonuje skłon tułowia w przód, - stojąc na obwodzie koła dziecko przekłada szarfę od dołu do góry.
Część główna: Dziecko kładzie szarfy/ wstążki na podłodze tworząc z nich kółeczka. Dziecko przemieszcza się pomiędzy rozłożonymi szarfami. Na klaśnięcie szybko zajmuje wolną szarfę i przyjmuje ustaloną pozycję w zależności od koloru szarfy:
- szarfa zielona – przysiad podparty,
- szarfa niebieska – siad skrzyżny,
- szarfa czerwona – postawa baczność.
Zabawa skoczna: „Morze, brzeg, plaża”. Dziecko układa szarfy/wstążki wzdłuż tworząc długą linię na podłodze. Następnie ustawia się twarzą do rodzica, a przed stopami mają szarfę. To znaczy, że znajdują się na „plaży”. Rodzic podaje hasła „plaża”, „brzeg”, „morze”.
„Brzeg” – dziecko musi naskoczyć na szarfę, „morze” – przeskakuje szarfę tak, żeby była za stopami. Rodzic podaje hasła w różnej kolejności. Dziecko które się pomyli wykonuje 2 przysiady. Dziecko odkłada szarfy na wskazane przez rodzica miejsce.
Część końcowa: ćwiczenie oddechowe: Dziecko siada przy stoliku i w parze z rodzicem przedmuchują do siebie piłeczkę do tenisa stołowego lub gazetę zwiniętą w kulkę.
III
• ,,Dziecięce masażyki" – masażyk w parach "Rzeczka"
Płynie, wije się rzeczka
(Rysujemy na plecach dziecka falistą linię;, wsuwamy palce za kołnierzyk)
Jak błyszcząca wstążeczka.
(delikatnie drapiemy je po plecach)
Tu się srebrzy, tam ginie,
A tam znowu wypłynie.
(przenosimy dłoń pod pachę i szybko wyjmujemy)
• „Główka pracuje” - zagadki rozwiązuje
Otwórz link i rozwiąż zagadki
https://learningapps.org/view2076766
Jak wspierać i czy rozmawiać z...
24-03-2022 Hits:81 KOMUNIKATY
Znamy już laureatów międzyprze...
27-02-2022 Hits:280 KOMUNIKATY
Zachęcamy do głosowania!
Wycieczka do "Zagrody Zosi" - Rybki i Tropiciele 16.09.21 "Zagroda Zosi" to gospodarstwo edukacyjne, w którym dzieci z grup Tropiciele i Rybki, nie…
Szkolenie na Malcie W dniach 12-23 lipca 2021 nauczyciele z Przedszkola Nr 10 - p. Katarzyna Stasiak- Radomska, p. Izabela Cwalina oraz p…
Dyrektor:
Małgorzata Kołodziej
Adres:
Grudniowa 1b
43-195 Mikołów,
woj. śląskie, powiat: mikołowski
tel: 32 778 23 71
e-mail: Sekretariat@p10.mikolow.eu
Godziny otwarcia:
pon-pt: od 6:00 do 17:00
Nauczyciele:
Katarzyna Stasiak - Radomska KatarzynaStasiak-Radomska@p10.mikolow.eu
Karolina Blanik Karolina.Blanik@p10.mikolow.eu
Magdalena Kucybała Magdalena.Kucybala@p10.mikolow.eu
Katarzyna Kwaśniewska Katarzyna.Kwasniewska@p10.mikolow.eu
Elżbieta Tomiczek Elzbieta.Tomiczek@p10.mikolow.eu
Dagna Kołodziejczyk Dagna.Kolodziejczyk@p10.mikolow.eu
Anna Muszalska Anna.Muszalska@p10.mikolow.eu
Izabela Cwalina Izabela.Cwalina@p10.mikolow.eu
Katarzyna Myszor Katarzyna.Myszor@p10.mikolow.eu
Aleksandra Polak Aleksandra.Polak@p10.mikolow.eu