Menu

MALI ODKRYWCY

  • P10
  • Kategoria: Mali Odkrywcy
  • Odsłony: 10

Drodzy Rodzice, informujemy, iż od 27.03.20r. szczegółowe propozycje zajęć nauczyciele przesyłają bezpośrednio na Państwa adresy e-mailowe.

  • P10
  • Kategoria: Mali Odkrywcy
  • Odsłony: 15

Tematyka tygodnia: "Woda i Słońce - nasz skarb"
I
,,Literkowy poranek” - zabawy czytelnicze, rozwijanie mowy, słuchu fonematycznego
Pomoce: wydrukowane lub napisane drukowanymi literami sylaby: wo – da, gu – ma, ki – wi, ko – ty, ra – ki, ta – ta, wa - ga
Rodzic rozkłada na dywanie kartoniki z sylabami. Zadaniem dziecka jest ułożenie ich w słowa: woda, guma, kiwi, koty, raki, tata, waga
,,Poranna gimnastyka Przedszkolaka” – zabawy ruchowe „Woda i Słońce”
Słońce świeci – deszczyk pada – zabawa orientacyjno-porządkowa.
Na hasło: Słońce świeci dzieci wyruszają na spacer, maszerują w dowolnych kierunkach po całym pokoju. Na hasło: Deszczyk pada – dzieci uciekają przed deszczem, chronią się, „przyklejając” plecy do ściany. Zabawę powtarzamy kilka razy.
Kropelki i chmurki – zabawa bieżna. Dzieci – kropelki swobodnie biegają po pokoju przy dźwiękach tamburyna lub (garnka i łyżki), na hasło: Chmurka rozmiar 5 obracają się wokół własnej osi. Potem ponownie stają się kropelkami.
Wiatr i liście – ćwiczenia tułowia. Dzieci dzielą się na dwa zespoły (lub dziecko – rodzic) Jeden z nich otrzymuje szarfy (można zrobić ze wstążki). Pierwszy zespół to drzewa – stoją nieruchomo, drugi zespół to wiatry. Gdy rodzic potrząsa tamburynem (lub może szeleścić np. reklamówką jednorazową), wiatry biegają pomiędzy drzewami, natomiast drzewa, stojąc w miejscu, kołyszą swoimi gałęziami – wykonują luźne skłony tułowia w lewo i prawo. Gdy muzyka cichnie, wiatr przechodzi do przysiadu podpartego, a drzewa nieruchomieją. Następuje zmiana: wiatry stają się drzewami, a drzewa – wiatrami.
Omiń kałuże – zabawa skoczna. Rodzic rozkłada na dywanie kałuże – szarfy, sznurki tworzące pętle. Dzieci skaczą obunóż w przód, omijając kałuże. Wykonują przeskoki elastycznie, zeskakują na ugięte kolana.
Lodowe sopelki – zabawa z elementami równowagi. Dzieci biegają po pokoju. Na hasło: Lodowe sopelki stają nieruchomo na jednej nodze, przyjmując lodową pozę.
Wyciszenie - marsz z jednoczesnym wypowiadaniem słów przysłowia: „W marcu jak w garncu”

II
,,Matematyka wokół nas”- zabawa matematyczna
„Liczymy do przodu i do tyłu” – zabawa matematyczna. Rodzic rozkłada na dywanie  kartoniki z cyframi od 0 do 9. Dziecko układa je w odpowiedniej kolejności. Następnie  liczy do przodu i do tyłu. Dalej  dziecko losuje dowolną  cyfrę i liczy do przodu i do tyłu.
Dzieci  6–letnie prosimy o wykonanie karty pracy część 3 strona 42 – ćwiczenia dla  6- latków.

„Do zabawy zapraszamy – rodzice pobawcie się z nami” – „Wiosna śpiocha” zabawa odprężająca, rozciągająca
Rodzic na tle spokojnej muzyki, np. „Marzenia miłosnego” Franciszka Liszta, opowiada: „Wyobraźcie sobie, że jesteście zwierzątkiem, które zwinięte w kłębek zapadło w zimowy sen,  i śnią mu się piękne sny. Nadeszła wiosna. Słońce świeci coraz mocniej, nie ma już śniegu, a na drzewach rozwijają się pierwsze liście. Powoli się budzisz i przewracasz na plecy. Otwierasz zaspane oczy, powieki są jeszcze ciężkie po długim śnie. Wolno wyciągasz do góry prawą rękę, lewą rękę, potem prawą i lewą nogę. Klękasz i wyciągasz do tyłu prawą nogę, potem lewą nogę, a potem prawą i lewą rękę. Jesteś gotowy do pierwszego wiosennego spaceru na czterech łapach. Oglądasz wiosenną przyrodę… Po spacerze, zmęczony, kładziesz się na plecach i przeciągasz, wyciągasz jak najdalej nogi i ręce. Wreszcie kładziesz się wygodnie, rozluźniony, wesoły i odpoczywasz po pierwszym wiosennym dniu".
Dziecko ruchem ilustruje opowieść rodzica.

"O dobrą formę dbamy, aktywnie czas spędzamy” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych
Przybory: szarfy lub wstążki/wełna zielona, niebieska, czerwona  
Część wstępna: Dziecko dostaje szarfę lub wstążkę zawiązaną w pętlę. W marszu po obwodzie koła dziecko wykonuje ćwiczenia: - przekładanie szarfy z ręki do ręki z przodu i z tyłu na wysokości bioder (zmiana kierunku przekładania szarfy), - przekładanie szarfy nad głową i z tyłu za plecami (zmiana kierunku), - przekładanie w marszu szarfy raz pod jednym uniesionym kolanem raz pod drugim, - w marszu z ramionami w górze w dłoniach napięta szarfa. Dziecko na klaśnięcie zatrzymuje się i wykonuje skłon tułowia w przód, - stojąc na obwodzie koła dziecko przekłada szarfę od dołu do góry.
Część główna: Dziecko kładzie szarfy/ wstążki na podłodze tworząc z nich kółeczka. Dziecko  przemieszcza się pomiędzy rozłożonymi szarfami. Na klaśnięcie szybko zajmuje wolną szarfę i przyjmuje ustaloną pozycję w zależności od koloru szarfy:
- szarfa zielona – przysiad podparty,
- szarfa niebieska – siad skrzyżny,
- szarfa czerwona – postawa baczność.
Zabawa skoczna: „Morze, brzeg, plaża”. Dziecko układa szarfy/wstążki wzdłuż tworząc długą linię na podłodze. Następnie ustawia się twarzą do rodzica, a przed stopami mają szarfę. To znaczy, że znajdują się na „plaży”. Rodzic podaje hasła „plaża”, „brzeg”, „morze”.
„Brzeg” – dziecko musi naskoczyć na szarfę, „morze” – przeskakuje szarfę tak, żeby była za stopami. Rodzic podaje hasła w różnej kolejności. Dziecko które się pomyli wykonuje 2 przysiady. Dziecko odkłada szarfy na wskazane przez rodzica miejsce.
Część końcowa: ćwiczenie oddechowe: Dziecko siada przy stoliku i w parze z rodzicem przedmuchują do siebie piłeczkę do tenisa stołowego lub gazetę zwiniętą w kulkę.

III
,,Dziecięce masażyki" – masażyk w parach "Rzeczka"

Płynie, wije się rzeczka
(Rysujemy na plecach dziecka falistą linię;, wsuwamy palce za kołnierzyk)
Jak błyszcząca wstążeczka.
(delikatnie drapiemy je po plecach)
Tu się srebrzy, tam ginie,
A tam znowu wypłynie.
(przenosimy dłoń pod pachę i szybko wyjmujemy)


„Główka pracuje” - zagadki rozwiązuje

Otwórz link i rozwiąż zagadki
https://learningapps.org/view2076766

  • P10
  • Kategoria: Mali Odkrywcy
  • Odsłony: 14
TEMATYKA  TYGODNIA:
„ Przedszkolaki już wiedzą jakie ptaki na wiosnę do nas przylecą”
 
I.                BYSTRE  OCZKO
Zachęcam do zabawy kształcącej wyobraźnię oraz umiejętności zapamiętywania.
Rodzic pokazuje dziecku obrazek ( może być ilustracja z ulubionej książki lub samodzielnie przygotowany obrazek np. samych kształtów ). Dziecko chwilę się przygląda. Następnie rodzic zabiera obrazek a dziecko rysuje wszystko to co udało mu się zapamiętać. Potem oczywiście następuje zmiana. Powodzenia.
                  PORANNA  GIMNASTYKA  PRZEDSZKOLAKA
„ Tak jak bociany” – zabawy i ćwiczenia poranne
- „ ptaki do gniazd”- na podłodze leżą poduszki. Dzieci poruszają się swobodnie po pokoju, naśladując latające ptaki. Na sygnał wskakują na poduszki.
- „ bociany na łące”- dzieci chodzą po pokoju  wysoko unosząc kolana do góry, ręce mają wyciągnięte w bok, co jakiś czas zatrzymują się i stoją na jednej nodze.
- „  głodne wróbelki”- dzieci poruszają się swobodnie po sali, na hasło śniadanie - kucają i stukają palcem wskazującym w podłogę,
- „ ćwiczenia w parach”- dobieramy się w pary, razem powtarzamy tekst Ćwiczymy w parach raz, dwa, trzy, Ćwiczę ja ćwiczysz ty, a następnie w parach wykonują wymyślone przez siebie ćwiczenia.
 
II. 
                 1.) ODKRYJMY  RAZEM  LITERĘ
 
Zachęcam do przeprowadzenie działań dla zainteresowanych dzieci polegających na prezentacji zapisy graficznego głoski „ J”.
1. Słuchanie opowiadania: Śniadanie Julka i Jagody” D. Kossakowska
Rodzice Julka i Jagody hodują krowy i kury. Kury znoszą jajka, a krowy dają pyszne, zdrowe mleko. Julek i Jagoda jedzą śniadanie. Mama przygotowała Julkowi jajka. Mówi, że zniosła je jego ulubiona kura Jarzębatka. Siostra Julka ma jogurt, a szczególnie te, które mają smak jagodowy. Jajka i przetwory mleczne są zdrowe. A Julek mówi, że są smakowite.
Rozmowa na temat opowiadania:
- Jakie zwierzęta hodują rodzice Julka i Jagody?
- Kto znosi jajka?
- Skąd bierzemy mleko?
- Co mama przygotowała Julkowi na śniadanie?
- Jak nazywa się kura która zniosła jajko?
- Co na śniadanie je Julka?
- Jakie jogurty najbardziej lubi Jagoda?
      2. Wyszukiwanie na ilustracji przedmiotów, których nazwy zawierają głoskę „ J ”
         Karta pracy s. 52
      3.Analiza i synteza słuchowa wyrazu „ jajko”
      4.Podawanie wyrazów z głoską „ J ” w nagłosie ( jodła, jaskinia, jaki ) w śródgłosie
         (  pajacyk, myjemy, moje, rajstopy ) i w wygłosie ( mój, raj, klej )
      5. Analiza i synteza wzrokowa wyrazu „ Jajko”
         Liczenie liter, układanie wyrazu.
      6. Prezentacja litery „ J „ drukowanej małej i wielkiej
          - pokaz litery na karcie pracy,
          - pokaz pisania litery j , J bez liniatury – ( ZWRÓCENIE UWAGI NA KIERUNEK
            PISANIA )
          - omówienie miejsca zapisu litery w liniaturze,
          - ĆWICZENIA RĘKI przygotowujące do pisania – zaciskanie pięści, prostowanie
            palców, naśladowanie gry na pianinie, klaskanie.
      7. Nauka pisania  - ćwiczenie pisania litery j, J w powietrzu, palcem na dywanie, palcem
          na ścianie,
          wykonanie zadań Karty pracy s. 52 i 53
 
                • DO ZABAWY ZAPRASZAMY  - RODZICE POBAWCIE SIĘ Z NAMI
Zachęcam do zabawy przy piosence znanej dzieciom pt; „ Jesteśmy żaby aby, aby”

             Jesteśmy żaby aby, aby
             Jesteśmy mokre okre, okre
             Mieszkamy w błocie ocie, ocie
             I się chowamy gdy jest bociek
             Jesteśmy żaby aby, aby
             Jesteśmy mokre okre, okre
             Zjadamy muchy uchy, uchy
             I mamy bardzo duże brzuchy
             A my bociany any, any
             Apetyt mamy amy, amy
             Wolno chodzimy imy, imy
             Lecz każdą żabę zobaczymy
             A my bociany any, any
             Apetyt mamy amy, amy
             A nasze dzioby oby, oby
             Na żaby mają dziś sposoby.
 
                2.) SPRAWNE RĄCZKI MAM WSZYSTKO ROBIE SAM
Zachęcam do wykonania bociana z papieru. Potrzebne będą: dwa takie same białe kółka oraz jedno większe, dwa kółka czarne tej samej wielkości oraz jedno czerwone kółko, do tego dwa paski czerwone i jeden biały, zielona kartka jako tło. Paski składamy w tzw. harmonijki – dwa czerwone to będą nogi a biały to szyja bociana, kółka składamy na pół. Do dużego białego i jednego z mniejszych białych wklejamy czarne kółka. To będzie korpus ptaka. Do pozostałego białego kółka wklejamy poskładane  w kształt dziobu czerwone kółko. 
                                  
                           
                            
 
 
 
 
              

Co nowego? czyli Komunikaty, Relacje, Konkursy...

Jak wspierać i (czy) rozmawiać z dziećmi…

Jak wspierać i czy rozmawiać z...

24-03-2022 Hits:81 KOMUNIKATY

Bajka terapeutyczna

Bajka terapeutyczna „Ola, Bory...

24-03-2022 Hits:77 KOMUNIKATY

Podziękowania

     ...

07-03-2022 Hits:106 KOMUNIKATY

Na Śląsku mieszkomy, po Śląsku godomy

Znamy już laureatów międzyprze...

27-02-2022 Hits:280 KOMUNIKATY

Bal karnawałowy

...

17-01-2022 Hits:140 KOMUNIKATY

Mapa dojazdu

Dane kontaktowe

Dyrektor:

Małgorzata Kołodziej

Dyrektor@p10.mikolow.eu

Adres:
Grudniowa 1b 
43-195 Mikołów, 
woj. śląskie, powiat: mikołowski

tel: 32 778 23 71 
e-mail: Sekretariat@p10.mikolow.eu

Godziny otwarcia:
pon-pt: od 6:00 do 17:00 

Nauczyciele:

Katarzyna Stasiak - Radomska KatarzynaStasiak-Radomska@p10.mikolow.eu

Karolina Blanik Karolina.Blanik@p10.mikolow.eu

Magdalena Kucybała Magdalena.Kucybala@p10.mikolow.eu

Katarzyna Kwaśniewska Katarzyna.Kwasniewska@p10.mikolow.eu

Elżbieta Tomiczek Elzbieta.Tomiczek@p10.mikolow.eu

Dagna Kołodziejczyk Dagna.Kolodziejczyk@p10.mikolow.eu

Anna Muszalska Anna.Muszalska@p10.mikolow.eu 

Izabela Cwalina Izabela.Cwalina@p10.mikolow.eu

Katarzyna Myszor Katarzyna.Myszor@p10.mikolow.eu

Aleksandra Polak Aleksandra.Polak@p10.mikolow.eu