- P10
- Kategoria: Biedronki
- Odsłony: 20
Drodzy Rodzice, informujemy, iż od 27.03.20r. szczegółowe propozycje zajęć nauczyciele przesyłają bezpośrednio na Państwa adresy e-mailowe.
Drodzy Rodzice, informujemy, iż od 27.03.20r. szczegółowe propozycje zajęć nauczyciele przesyłają bezpośrednio na Państwa adresy e-mailowe.
I.
- „BYSTRE OCZKO”- zabawy rozwijające spostrzegawczość wzrokową
Znajdź 4 różnice
- „TROCHĘ RUCHU DLA MALUCHÓW”- poranna gimnastyka smyka
Dziecko rytmicznie porusza się w różnych kierunkach po pokoju zgodnie z akompaniamentem na bębenku
Dziecko biega swobodnie, na hasło ,,Burza”, biega do ściany i stoi prosto. Na hasło ,,Burza minęła”, dziecko ponownie biega swobodnie po pokoju.
Dziecko zamienia się w kotka. Podczas muzyki dziecko- kotek chodzi na czworakach. Gdy muzyka cichnie, zwija się w kłębek.
Dziecko chodzi po pokoju w różnych kierunkach, niosąc na głowie woreczek. Na sygnał rodzica wykonuje: przysiad, siad skrzyżny, obrót, starając się, aby woreczek nie spadł z głowy
Dziecko podrzuca woreczek w górę, próbuje go złapać, gdy upadnie, rzuca ponownie
woreczek
II.
- „KODOWANIE NA DYWANIE”- czyli z liczbami eksperymentowanie- zabawa matematyczna „Zbieramy kwiatki”
Zadaniem dziecka jest zebranie z dywanu odpowiedniej liczby klocków ( kwiatków) i wrzucenie ich do pojemnika zgodnie z instrukcjami podawanymi lub pokazywanymi przez rodzica
- „DO ZABAWY ZAPRASZAMY- RODZICE POBAWCIE SIĘ Z NAMI”- zabawa bieżna z elementem skoku „Żaba”
Dziecko biega w różnych kierunkach przy dźwiękach dowolnej muzyki. Na przerwę
w muzyce skacze jak żabka w różnych kierunkach. Zabawę powtarzamy kilka razy.
- „W RYTMIE KROKÓW I PODSKOKÓW”- czyli rytmika dla smyka „Taniec kwiatów”
Na usłyszane sygnały dźwiękowe: cichy dźwięk, głośny, pauza dziecko kolejno wykonuje ustalone wcześniej czynności, na przykład:
- wysoki dźwięk - biega po pokoju
- niski dźwięk - wspina się na palce,
-pauza- klęka lub siada na podłodze itp.
Zabawę powtarzamy kilka razy zmieniając polecenie
III.
- „DZIECIĘCE MASAŻYKI”
Rodzic siada za dzieckiem i masuje mu plecy jednocześnie mówiąc wierszyk:
Na spacerze
(Dorota Niewola)
Na spacerek idzie dzisiaj mały Felek.
Idzie z mamusią, za rękę,
a ptaszek im śpiewa piosenkę. (…)
„spacerujemy” dwoma palcami po plecach
Gdy słońce to zobaczyło,
to mocniej zaświeciło
wykonujemy koliste ruchy
i poszło na spacerek,
tak jak ptaszek i Felek.
„spacerujemy” dwoma palcami
Przystanęli nad stawem,
a tam wiosna już prawie. (…)
rysujemy fale
Bałwanek za płotem nie stoi,
bo przecież wiosny się boi.
A tam, gdzie stał,
rośnie kwiatek…
rysujemy łodygę od dołu pleców aż do szyi
Przebiśnieg nieśmiało zerka
na słońce, ptaszka i Felka.
dziecko spogląda przez prawe i lewe ramię,
po czym odwraca się do sąsiada z tyłu
- „GŁÓWKA PRACUJE- ZAGADKI ROZWIĄZUJE”
1) Szarzeje i niknie w jesieni, a wiosną na łące znów się zazieleni. (trawa)
2) Pióra biało-czarne, buciki czerwone. Uciekają przed nim żaby, gdy idzie w ich stronę. (bocian)
3) Skrzydełka mam jak płatki, choć sam nie jestem kwiatem. I nad kwiatami w słońcu wesoło fruwam latem. (motyl)
4) Złośliwa panienka, w pasie bardzo cienka. Leci, brzęczy z daleka. Każdy od niej ucieka. (osa)
5) Błyszczą jej kropki w promieniach słonka, gdy się ten owad po łąkach błąka, a nazywa się ...(biedronka)
Tematyka IV tygodnia: "Wiosenne porządki"
I
1. „Zmyślne ruchy”-zabawa sensoryczna- „Łąka pełna wiosennych kwiatów”
Potrzebne materiały:
•woreczek strunowy
•płyn do kąpieli lub żel do włosów (najlepiej przeźroczysty)
•koraliki, cekiny
•brokat (płynny, klejowy lub sypki)
Dziecko do woreczka strunowego wlewa płyn lub żel, wkłada cekiny, koraliki i brokat. Powstaje sensoryczny woreczek- „paluszki pracują i wśród wiosennych kwiatów doskonale się czują”:)
2. „Trochę ruchu dla maluchów- poranna gimnastyka Smyka" – zestaw ćwiczeń porannych w formie zabaw ruchowych „Wiosenna gimnastyka” (wg M.Ledwoń)
Dzieci podejmują następujące aktywności:
•skoki przez kałuże – zabawa skoczna – przeskakiwanie obunóż przez np. gazety ułożone w szeregu w niewielkich odstępach;
•cebulka – krokus – wzmacnianie mięśni nóg – robienie przysiadów (po każdym przysiadzie dzieci wykonują pełny wyprost);
•bocian– kształtowanie prawidłowej postawy ciała – spacerowanie z poduszeczką na głowie, z wysokim unoszeniem nóg;
•wiatraczki na wietrze – wzmacnianie mięśni rąk – wykonywanie krążeń ramionami w przód najpierw jedną ręką, później drugą, a następnie oburącz;
•skowronek na gałązce – rozwijanie zmysłu równowagi – stanie na jednej nodze przez kilka sekund.
II
1.„Zabawy badawcze malucha”- wspólnie eksperymentujemy – świat wszystkimi zmysłami poznajemy! - zajęcia badawcze „Wiosenne kwiaty”
Cel główny:
•poznanie budowy kwiatu
•poznanie warunków potrzebnych roślinom do rozwoju
•założenie domowej uprawy roślin
Cele szczegółowe – dziecko:
•ogląda i bada jeden z wiosennych kwiatów,
•poznaje nazwy określające części roślin
•uczestniczy w zakładaniu i prowadzeniu uprawy kwiatów
Pomoce:
•bratek w doniczce
•folia na stolik
•pojemniki po serkach
•nasiona kwiatów
•ziemia, woda
Rodzic prezentuje dziecku kwiat ( np. bratek) w doniczce. Zapoznaje dziecko z jego nazwą i wyglądem. Dziecko dokładnie go ogląda i wspólnie z rodzicem wskazuje oraz poprawnie nazywa poszczególne części rośliny: kwiat, łodyga, liście.
Następnie rodzic nakrywa stoliki folią, na której stawia pojemniki po serkach („skrzynki”), ziemię oraz nasiona kwiatów (np. aksamitki). Przed rozpoczęciem pracy tłumaczy, a następnie pokazuje, w jaki sposób należy zasiać nasiona. Dziecko otrzymuje kilka nasion kwiatów, które sieje w swojej „skrzynce”. Dziecko dba o własną uprawę (podlewa ją, ustawia w odpowiednio nasłonecznionym miejscu, wyrywa chwasty itp.).
2. „Do zabawy zapraszamy- rodzice bawcie się z nami”- zabawa ruchowa „Szybkie sprzątanie”
Pomoce: minutnik (ewentualnie klepsydra lub podkład z krótkim utworem instrumentalnym)
Dziecko na chwilę się odwraca. W tym czasie tata układa w wyznaczonym miejscu kapcie domowników. Wszyscy przyjmują pozycję siadu klęcznego. Dziecko musi jak najszybciej dopasować pantofle do właścicieli. Ma na to wyznaczony czas ( może go odmierzać minutnik, klepsydra lub krótki utwór instrumentalny). Następnie wszyscy wstają i sprawdzają, czy kapcie zostały dobrze przyporządkowane.
3.„O dobrą formę dbamy, aktywnie czas spędzamy”- zestaw ćwiczeń w formie zabaw ruchowych „Wiosenne porządki”
Pomoce: ściereczki; dowolny instrument (np. 2 drewniane łyżki)
Dzieci wykonują następujące ćwiczenia:
•Ćwiczenie dużych grup mięśniowych- na dywanie rozłożone są ściereczki. Dziecko biega między nimi, starając się nie nadepnąć na nie. Na mocne uderzenie w instrument zatrzymuje się i próbuje sięgnąć najbliżej położonej ściereczki. Jak się uda, unosi ją wysoko.
•Ćwiczenie mięśni nóg- dziecko zabiera ściereczkę i rozkłada ją, po czym przeskakuje przez nią obunóż.
•Ćwiczenie stóp- dziecko ćwiczy boso. Siedząc na dywanie w kole, przekazuje palcami stóp ściereczkę rodzicowi .
•Ćwiczenie mięśni brzucha- dziecko leży na brzuchu i trzyma w dłoniach ściereczkę. Następnie unosi ją jak najwyżej, po czym wraca na chwilę do pozycji wyjściowej.
•Ćwiczenie mięśni grzbietu- dziecko maszeruje ze ściereczką. Na mocne uderzenie w instrument styka się plecami z rodzicem, razem stają w rozkroku. Następnie wykonują skłon i wymieniają się ściereczkami.
•Ćwiczenie relaksacyjne- dziecko kładzie się na dywanie, a ściereczkę układa na klatce piersiowej i odpoczywa przez chwilę.
III
1.„English time”-zabawa w języku angielskim
,,Flowers are growing” – zabawa ruchowo – naśladowcza
Dziecko rozpoczyna zabawę, kucając na dywanie, po czym wykonuje ruchy zgodnie z poleceniem rodzica. Na początku rodzic podaje instrukcje i jednocześnie prezentuje ruchy, a po kilku powtórzeniach wypowiada polecenia.
Flowers are growing
Dziecko wstaje
Birds are Flying
Dziecko macha ramionami
The Sun is shining
Dziecko zamyka i otwiera dłoń
The spring is coming
Dziecko maszeruje w miejscu
2. „Wiedzę o otaczającym nas świecie poszerzamy – prezentacje oglądamy”
Zachęcamy do obejrzenia krótkiej prezentacji na temat zmian zachodzących w przyrodzie wraz z nadejściem wiosny.
https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY
Jak wspierać i czy rozmawiać z...
24-03-2022 Hits:81 KOMUNIKATY
Znamy już laureatów międzyprze...
27-02-2022 Hits:280 KOMUNIKATY
Zachęcamy do głosowania!
Wycieczka do "Zagrody Zosi" - Rybki i Tropiciele 16.09.21 "Zagroda Zosi" to gospodarstwo edukacyjne, w którym dzieci z grup Tropiciele i Rybki, nie…
Szkolenie na Malcie W dniach 12-23 lipca 2021 nauczyciele z Przedszkola Nr 10 - p. Katarzyna Stasiak- Radomska, p. Izabela Cwalina oraz p…
Dyrektor:
Małgorzata Kołodziej
Adres:
Grudniowa 1b
43-195 Mikołów,
woj. śląskie, powiat: mikołowski
tel: 32 778 23 71
e-mail: Sekretariat@p10.mikolow.eu
Godziny otwarcia:
pon-pt: od 6:00 do 17:00
Nauczyciele:
Katarzyna Stasiak - Radomska KatarzynaStasiak-Radomska@p10.mikolow.eu
Karolina Blanik Karolina.Blanik@p10.mikolow.eu
Magdalena Kucybała Magdalena.Kucybala@p10.mikolow.eu
Katarzyna Kwaśniewska Katarzyna.Kwasniewska@p10.mikolow.eu
Elżbieta Tomiczek Elzbieta.Tomiczek@p10.mikolow.eu
Dagna Kołodziejczyk Dagna.Kolodziejczyk@p10.mikolow.eu
Anna Muszalska Anna.Muszalska@p10.mikolow.eu
Izabela Cwalina Izabela.Cwalina@p10.mikolow.eu
Katarzyna Myszor Katarzyna.Myszor@p10.mikolow.eu
Aleksandra Polak Aleksandra.Polak@p10.mikolow.eu