Menu

BIEDRONKI

  • P10
  • Kategoria: Biedronki
  • Odsłony: 20

Drodzy Rodzice, informujemy, iż od 27.03.20r. szczegółowe propozycje zajęć nauczyciele przesyłają bezpośrednio na Państwa adresy e-mailowe.

  • P10
  • Kategoria: Biedronki
  • Odsłony: 8

I.

- „BYSTRE OCZKO”- zabawy rozwijające spostrzegawczość wzrokową

Znajdź 4 różnice

- „TROCHĘ RUCHU DLA MALUCHÓW”poranna gimnastyka smyka

  1. Marsz

 Dziecko rytmicznie porusza się w różnych kierunkach po pokoju zgodnie z akompaniamentem na bębenku

  1. Zabawa orientacyjn- oporządkowa ,,Burza”

Dziecko biega swobodnie, na hasło ,,Burza”, biega do ściany i stoi prosto. Na hasło ,,Burza minęła”, dziecko ponownie  biega swobodnie po pokoju.

  1. Zabawa na czworakach ,,Kotek”

Dziecko zamienia się w kotka. Podczas muzyki dziecko- kotek chodzi na czworakach. Gdy muzyka cichnie, zwija się  w kłębek.

  1. Zabawa z elementem równowagi

Dziecko chodzi po pokoju w różnych kierunkach, niosąc na  głowie woreczek. Na sygnał rodzica wykonuje: przysiad, siad skrzyżny, obrót, starając się, aby woreczek nie spadł z głowy

  1. Zabawa z elementem rzutu

Dziecko podrzuca woreczek w górę, próbuje go złapać, gdy upadnie, rzuca ponownie

woreczek

II.

- „KODOWANIE NA DYWANIE”- czyli z liczbami eksperymentowanie- zabawa matematyczna  „Zbieramy kwiatki”

Zadaniem dziecka jest zebranie z dywanu odpowiedniej liczby klocków ( kwiatków) i wrzucenie ich do pojemnika zgodnie z instrukcjami podawanymi lub pokazywanymi przez rodzica

- „DO ZABAWY ZAPRASZAMY- RODZICE POBAWCIE SIĘ Z NAMIzabawa bieżna z elementem skoku „Żaba”

Dziecko biega w różnych kierunkach przy dźwiękach dowolnej muzyki. Na przerwę

w muzyce skacze jak żabka w różnych kierunkach. Zabawę powtarzamy kilka razy.

„W RYTMIE KROKÓW I PODSKOKÓW”- czyli rytmika dla smyka „Taniec kwiatów”

Na usłyszane sygnały dźwiękowe: cichy dźwięk, głośny, pauza dziecko kolejno wykonuje ustalone wcześniej czynności, na przykład: 
- wysoki dźwięk - biega po pokoju

- niski dźwięk - wspina się na palce,
-pauza-  klęka lub siada na podłodze itp.

Zabawę powtarzamy kilka razy zmieniając polecenie

III.

- „DZIECIĘCE MASAŻYKI”

Rodzic siada za dzieckiem i masuje mu plecy jednocześnie mówiąc wierszyk:

Na spacerze

(Dorota Niewola)

Na spacerek idzie dzisiaj mały Felek.

Idzie z mamusią, za rękę,

a ptaszek im śpiewa piosenkę. (…)

„spacerujemy” dwoma palcami po plecach

Gdy słońce to zobaczyło,

to mocniej zaświeciło

wykonujemy koliste ruchy

i poszło na spacerek,

tak jak ptaszek i Felek.

„spacerujemy” dwoma palcami

Przystanęli nad stawem,

a tam wiosna już prawie. (…)

rysujemy fale

Bałwanek za płotem nie stoi,

bo przecież wiosny się boi.

A tam, gdzie stał,

rośnie kwiatek…

rysujemy łodygę od dołu pleców aż do szyi

Przebiśnieg nieśmiało zerka

na słońce, ptaszka i Felka.

dziecko spogląda przez prawe i lewe ramię,

po czym odwraca się do sąsiada z tyłu

 - „GŁÓWKA PRACUJE- ZAGADKI ROZWIĄZUJE”

1) Szarzeje i niknie w jesieni, a wiosną na łące znów się zazieleni.  (trawa)  


2) Pióra biało-czarne, buciki czerwone. Uciekają przed nim żaby, gdy idzie w ich stronę. (bocian)


3) Skrzydełka mam jak płatki, choć sam nie jestem kwiatem. I nad kwiatami w słońcu wesoło fruwam latem. (motyl)


4) Złośliwa panienka, w pasie bardzo cienka. Leci, brzęczy z daleka. Każdy od niej ucieka. (osa)


5) Błyszczą jej kropki w promieniach słonka, gdy się ten owad po łąkach błąka, a nazywa się ...(biedronka)

  • P10
  • Kategoria: Biedronki
  • Odsłony: 15

Tematyka IV tygodnia: "Wiosenne porządki"

I
1. „Zmyślne ruchy”-zabawa sensoryczna- „Łąka pełna wiosennych kwiatów”

Potrzebne materiały:
•woreczek strunowy
•płyn do kąpieli lub żel do włosów (najlepiej przeźroczysty)
•koraliki, cekiny
•brokat (płynny, klejowy lub sypki)

Dziecko do woreczka strunowego wlewa płyn lub żel, wkłada cekiny, koraliki i brokat. Powstaje sensoryczny woreczek- „paluszki pracują i wśród wiosennych kwiatów doskonale się czują”:)

 

 



2. „Trochę ruchu dla maluchów- poranna gimnastyka Smyka"  – zestaw ćwiczeń porannych w formie zabaw ruchowych „Wiosenna gimnastyka” (wg M.Ledwoń)

Dzieci podejmują następujące aktywności:
 
•skoki przez kałuże – zabawa skoczna – przeskakiwanie obunóż przez np. gazety ułożone w szeregu w niewielkich odstępach;
•cebulka – krokus – wzmacnianie mięśni nóg – robienie przysiadów (po każdym przysiadzie dzieci wykonują pełny wyprost);
•bocian– kształtowanie prawidłowej postawy ciała – spacerowanie z poduszeczką na głowie, z wysokim unoszeniem nóg;
•wiatraczki na wietrze – wzmacnianie mięśni rąk – wykonywanie krążeń ramionami w przód najpierw jedną ręką, później drugą, a następnie oburącz;
•skowronek na gałązce – rozwijanie zmysłu równowagi – stanie na jednej nodze przez kilka sekund.

II
1.„Zabawy badawcze malucha”- wspólnie eksperymentujemy – świat wszystkimi zmysłami poznajemy! - zajęcia badawcze „Wiosenne kwiaty”

Cel główny:
•poznanie budowy kwiatu
•poznanie warunków potrzebnych roślinom do rozwoju
•założenie domowej uprawy roślin

Cele szczegółowe – dziecko:
•ogląda i bada jeden z wiosennych kwiatów,
•poznaje nazwy określające części roślin
•uczestniczy w zakładaniu i prowadzeniu uprawy kwiatów

Pomoce:
•bratek w doniczce
•folia na stolik
•pojemniki po serkach
•nasiona kwiatów
•ziemia, woda
 
Rodzic prezentuje dziecku kwiat ( np. bratek) w doniczce. Zapoznaje dziecko z jego nazwą i wyglądem. Dziecko dokładnie go ogląda i wspólnie z rodzicem wskazuje oraz poprawnie nazywa  poszczególne części rośliny: kwiat, łodyga, liście.
Następnie rodzic nakrywa stoliki folią, na której stawia pojemniki po serkach („skrzynki”), ziemię oraz nasiona kwiatów (np. aksamitki). Przed rozpoczęciem pracy tłumaczy, a następnie pokazuje, w jaki sposób należy zasiać nasiona. Dziecko otrzymuje kilka nasion kwiatów, które sieje w swojej „skrzynce”. Dziecko dba o własną uprawę (podlewa ją, ustawia w odpowiednio nasłonecznionym miejscu, wyrywa chwasty itp.).

2. „Do zabawy zapraszamy- rodzice bawcie się z nami”- zabawa ruchowa „Szybkie sprzątanie”

Pomoce: minutnik (ewentualnie klepsydra lub podkład z krótkim utworem instrumentalnym)

Dziecko na chwilę się odwraca. W tym czasie tata układa w wyznaczonym miejscu kapcie domowników. Wszyscy przyjmują pozycję siadu klęcznego. Dziecko musi jak najszybciej dopasować pantofle do właścicieli. Ma na to wyznaczony czas ( może go odmierzać minutnik, klepsydra lub krótki utwór instrumentalny). Następnie wszyscy wstają i sprawdzają, czy kapcie zostały dobrze przyporządkowane.

3.„O dobrą formę dbamy, aktywnie czas spędzamy”- zestaw ćwiczeń w formie zabaw ruchowych „Wiosenne porządki”

Pomoce: ściereczki; dowolny instrument (np. 2 drewniane łyżki)

Dzieci wykonują następujące ćwiczenia:

•Ćwiczenie dużych grup mięśniowych- na dywanie rozłożone są ściereczki. Dziecko biega między nimi, starając się nie nadepnąć na nie. Na mocne uderzenie w instrument zatrzymuje się i próbuje sięgnąć najbliżej położonej ściereczki. Jak się uda, unosi ją wysoko.
•Ćwiczenie mięśni nóg- dziecko zabiera ściereczkę i rozkłada ją, po czym przeskakuje przez nią obunóż.
•Ćwiczenie stóp- dziecko ćwiczy boso. Siedząc na dywanie w kole, przekazuje palcami stóp ściereczkę rodzicowi .
•Ćwiczenie mięśni brzucha- dziecko leży na brzuchu i trzyma w dłoniach ściereczkę. Następnie unosi ją jak najwyżej, po czym wraca na chwilę do pozycji wyjściowej.
•Ćwiczenie mięśni grzbietu- dziecko maszeruje ze ściereczką. Na mocne uderzenie w instrument styka się plecami z rodzicem, razem stają w rozkroku. Następnie wykonują skłon i wymieniają się ściereczkami.
•Ćwiczenie relaksacyjne- dziecko kładzie się na dywanie, a ściereczkę układa na klatce piersiowej i odpoczywa przez chwilę.

III
1.„English time”-zabawa w języku angielskim

,,Flowers are growing” – zabawa ruchowo – naśladowcza

Dziecko rozpoczyna zabawę, kucając na dywanie, po czym wykonuje ruchy zgodnie z poleceniem rodzica. Na początku rodzic podaje instrukcje i jednocześnie prezentuje ruchy, a po kilku powtórzeniach wypowiada polecenia.

Flowers are growing
Dziecko wstaje

Birds are Flying
Dziecko macha ramionami

The Sun is shining
Dziecko zamyka i otwiera dłoń

The spring is coming
Dziecko maszeruje w miejscu


2. „Wiedzę o otaczającym nas świecie poszerzamy – prezentacje oglądamy”

Zachęcamy do obejrzenia krótkiej prezentacji na temat zmian zachodzących w przyrodzie wraz z nadejściem wiosny.

 https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

Co nowego? czyli Komunikaty, Relacje, Konkursy...

Jak wspierać i (czy) rozmawiać z dziećmi…

Jak wspierać i czy rozmawiać z...

24-03-2022 Hits:81 KOMUNIKATY

Bajka terapeutyczna

Bajka terapeutyczna „Ola, Bory...

24-03-2022 Hits:78 KOMUNIKATY

Podziękowania

     ...

07-03-2022 Hits:106 KOMUNIKATY

Na Śląsku mieszkomy, po Śląsku godomy

Znamy już laureatów międzyprze...

27-02-2022 Hits:280 KOMUNIKATY

Bal karnawałowy

...

17-01-2022 Hits:140 KOMUNIKATY

Mapa dojazdu

Dane kontaktowe

Dyrektor:

Małgorzata Kołodziej

Dyrektor@p10.mikolow.eu

Adres:
Grudniowa 1b 
43-195 Mikołów, 
woj. śląskie, powiat: mikołowski

tel: 32 778 23 71 
e-mail: Sekretariat@p10.mikolow.eu

Godziny otwarcia:
pon-pt: od 6:00 do 17:00 

Nauczyciele:

Katarzyna Stasiak - Radomska KatarzynaStasiak-Radomska@p10.mikolow.eu

Karolina Blanik Karolina.Blanik@p10.mikolow.eu

Magdalena Kucybała Magdalena.Kucybala@p10.mikolow.eu

Katarzyna Kwaśniewska Katarzyna.Kwasniewska@p10.mikolow.eu

Elżbieta Tomiczek Elzbieta.Tomiczek@p10.mikolow.eu

Dagna Kołodziejczyk Dagna.Kolodziejczyk@p10.mikolow.eu

Anna Muszalska Anna.Muszalska@p10.mikolow.eu 

Izabela Cwalina Izabela.Cwalina@p10.mikolow.eu

Katarzyna Myszor Katarzyna.Myszor@p10.mikolow.eu

Aleksandra Polak Aleksandra.Polak@p10.mikolow.eu